2014 Yılında Dikkat Etmeniz Gereken SEO Güncellemeleri

2014 Yılında Dikkat Etmeniz Gereken SEO Güncellemeleri

Geçtiğimiz yıl hayata geçirilen Google güncellemeleri ile birlikte 2014 yılında SEO stratejileri oluştururken dikkat edilmesi gereken en önemli konu yeni algoritmalar olacak.

2013, SEO stratejileri için çeşitli güncellemeler ve yepyeni bir algoritma ile oldukça dinamik bir yıl oldu. Dolayısıyla 2014 yılı için geliştireceğiniz arama motoru optimizasyonu stratejilerinde, bir yıl önceki gelişmeleri de değerlendirmeniz gerekir. Bu yazımızda geçtiğimiz yıl SEO alanında yapılan değişiklikleri göz önüne alarak, 2014 yılı için SEO stratejilerinde dikkat edilmesi gereken konulardan bahsedeceğiz.


Hummingbird Algoritması

Hummingbird Güncellemesi

Hummingbird Güncellemesi

2013 Ağustos ayında Google arama motoru sonuçlarını düzenlemek için tasarlanmış olan Hummingbird algoritmasını duyurdu. Bu, Penguen ve Panda güncellemelerinin aksine mevcut algoritma için bir güncelleme değil; eski algoritmanın bazı parçalarını içinde barındırsa da farklı özelliklere sahip yeni bir sistem.

Hummingbird algoritmasının getirilerinden en önemlisi kuşkusuz etkileşimli arama özelliğinin geliştirilmiş olması ve arama motoru sorgu sisteminin bu konuşma üslubuyla yazılan arama kriterleri doğrultusunda, istenen sonucu algılayarak doğru olana yönlendirmesi oldu. Örneğin bir kullanıcı artık Google’a “En yakın banka şubesi nerede?” diye sorduğunda görmek istediği gibi yakınındaki bankaları sıralayan bir sonuç listesi ile karşılaşıyor. Yani optimize edilmiş içerikler yerine, işine yaracak içeriklere ulaşıyor.

Hummingbird algoritması, bu gelişmiş özellikleri nedeniyle 2014 yılında SEO stratejileri oluşturulurken göz ardı edilmemesi gereken önemli bir konu. Doğru anahtar kelime seçmekten ve kullanmaktan, link inşa tekniklerine kadar birçok konuda dikkat gerektiren bu yeni algoritma, içeriğin kalitesine ve anlam odaklı yaklaşıma önem veriyor.


Organik Anahtar Kelime Verisi

Ağustos ayında Google’ın HTTPS güvenli arama modeline geçmesiyle birlikte Google Analytics’te yer alan bazı anahtar kelime verileri de görülmemeye başlandı. Son birkaç ayda yükselişe geçen anahtar kelimeleri kullanıcılara sunmamayı tercih eden Google, böylece Analytics’in temel kullanım nedenlerinden birini ortadan kaldırarak ciddi bir strateji değişikliğine gitti.

Google, kullanıcılarına bunun bir kayıp olmadığını, organik arama davranışlarındaki anahtar verileri tespit etme konusunda kullanıcıların diğer analizlere göz gezdirerek fikir edinebileceklerini söylese de bu durum SEO stratejilerini ciddi anlamda etkiledi.

Ziyaretçilerinizin organik arama davranışları hakkında ipuçları elde etmek için, en çok ziyaret edilen varış sayfalarınızı inceleyebilir, bu sayfalara gelen trafiğin hangi anahtar kelimeler üzerinden geldiğini öngörebilirsiniz. Örneğin, sitenizde “logo tasarım örnekleri” başlıklı bir sayfa en çok ziyaret edilen varış sayfalarından birisi ise, bu sayfaya Google’dan gelen organik trafiğin “logo tasarım, tasarım örnekleri veya logo örnekleri” gibi aramalar sonucunda geldiğini öngörebilirsiniz.

Alternatif olarak, organik anahtar kelimeler hakkında fikir edinebilmek için Google Web Yöneticisi Araçları panelinde bulunan Arama Sorguları Raporu sayfasındaki verileri dikkate alabilirsiniz.

Alternatif yöntemleri olsa da, 2014′te organik anahtar kelimeler için içgörü oluşturmak SEO uzmanlarını ve ajansları zorlayan bir konu olacak.


Penguen Güncellemeleri

Penguen Güncellemesi

Penguen Güncellemesi

Google algoritmasında 2013 yılında en önemli yeniliklerden biri de Mayısta gerçekleştirilen Penguen 4 ya da Google tarafından Penguen 2.0 olarak adlandırılan güncelleme oldu. Bu güncelleme kapsamında, beklendiği kadar kapsamlı bir değişiklik olmadı ve Penguen güncellemesi sayfa seviyesindeki bağlantılar (iç ve dış linkler) konusuna odaklandı. Ekim’de gerçekleştirilen Penguen 2.1 güncellemesi de Google algoritmasını değiştirmese de algoritmayı bir adım daha geliştirdi.

Google, Penguen ile bir kez daha kullanıcılara daha kaliteli ve doğru arama sonuçları listelemeyi hedefledi. Güncellemeler doğrultusunda, sayfalara gereksiz anahtar kelime yerleştirme (keyword stuffing) yapan ve alakasız çıkış bağlantıları veren içeriklerin Google’dan ceza alarak (penalty) arama sonuçlarında geriye düşeceği, hatta sonuçlardan çıkarılacağı belirtildi. Böylece yüksek kaliteli sitelerin ödüllendirilmesi için de bir adım atılmış oldu.

Bu değişiklikler bir takım karışıklıklara neden olsa da zararlı olmayan bağlantılar hakkındaki temel uygulama değişmedi. Hala gerçek kullanıcıların doğru amaca hizmet eden içerikleri Google tarafından tespit edilerek değerlendiriliyor ve sıralamadaki yerini alıyor. Google Penguen güncellemeleri ile birlikte matematiksel algoritmaya alternatif olarak başlatılan manuel kontroller, 2014 yılında da kaliteli ve özgün içerik sağlayıcılara destek olacağa benziyor.


Geniş Kapsamlı Makaleler

2013 yılının Ağustos ayında gerçekleştirilen güncelleme ile geniş kapsamlı makaleleri kapsayan uzun vadeli arama sonuçları sistemi duyuruldu. Bilgi arayan kullanıcılara değerli içerik sunmak amacıyla hayata geçirilen sistem, web sitelerinin organik aramalardaki performanslarını güçlendirmek için bir fırsat oluşturdu.

Google, bu güncelleme ile kaliteli ve kapsamlı içerik sunan, spesifik konularda bilgi sağlayan sayfaların değerini arttırdı. SEO stratejisi oluştururken bu güncellemeden fayda sağlamanın en iyi yolu; belirli bir kullanıcının ihtiyacını karşılamak ya da belirli bir soruyu cevaplamak için oluşturulmuş, kaliteli ve düzenli olarak paylaşılan içerikler olacaktır. Bu durumda organik trafiğinizi artırmak için güçlü bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmanız gerekiyor.


2014’te SEO

2014 yılında, SEO uzmanları ve ajanslar sürekli değişen arama motoru optimizasyonu dünyasına alışacaklar ve değişiklikleri sürekli takip ederek gündemdeki uygulamaları bilmeleri gerektiğinin bir daha farkına varacaklar. Arama motoru optimizasyonunda büyük değişim ve yeniliklerle birlikte gelen 2014, “ince ayar” gerektiren SEO stratejisine ihtiyaç duyacak.

Özetle, 2014′te SEO alanında başarılı olmanın yolları; kullanıcılar için yazmak, onlar için bağlantılar yerleştirmek, onlar için siteyi optimize etmek ve böylece organik arama sıralamasında üst sıralara yerleşmekten geçecek.

Makale için Dijital Ajanslar’a teşekkürler.

Tuğba Ayvaz

Yazar
Tuğba Ayvaz

Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümünden mezun olduktan sonra AIESEC uluslararası staj platformunda aktif görev aldı. Tuğba, DijitalAjanslar.com içeriklerini koordine ediyor ve ajanslarla iletişimi sağlıyor.

Etiketler: , , , , , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir