Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Semineri

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Semineri

Geç olsa da Google Arama Kalitesi Ekibin de görev yapan Türk mühendis Murat YATAĞAN‘ın vermiş olduğu Online Arama Motoru Optimizasyonu Semineri videosu ile ilgili yazma fırsatı buldum. Hazırlamış olduğu seminer de Arama Motoru Optimizasyonu ( SEO ) hakkında fikir vermeyi amaçlıyor. Ekibin işleyişi algoritmalar ve metadolojisini aktarıyor. 46 Dakika olan bu videoyu izledikten sonra, videonun altında fikirlerimi açıklayacağım. Özellikle sinirlerimi bozan bir konu var ki; sadece benim değil tüm webmaster arkadaşların sinirlerini bozacaktır.

Videoyu sadece ses dosyası olarak indirmek isterseniz aşağıdaki adresten indirebilirsiniz:
Link: http://ilyasalcok.com.tr/dosya/arama-motoru-optimizasyonu-semineri.mp3

Giriş kısmında benimde her zaman desteklediğim doğallık üzerine bilgiler veriyor. Sitenizde yayınladığınız makale özgün içerik veya bilgi, özgün raporlama, özgün araştırma veya özgün analiz sağlıyor mu? Burada bahsetmiş olduğu ise bizim hepimizin bildiği Panda Algoritması yani olmaz ise olmaz özgünlük! Ben her zaman için özgün içeriğin dış bağlantı desteğine pek fazla ihtiyaç duymadan ciddi sıralamalara girdiğini hem sitemde hemde müşterilerimin sitesinde bizzat gördüm. Yazılarımı mümkün olduğunca en az 350 kelimeden fazla tuttum ve son zamanlarda ise olabildiğince sosyal platformlarda yazımı yayınladım. Bunların dışında ise nerede ise hiç denebilecek kadar dış bağlantı aldım 2-3 dış bağlantıyı geçmemiştir. Sosyal medya da yayınlamaktan bahsetmişken Google+‘ın çok büyük etkisini gördüğüm açık bir gerçek. Bunun yanı sıra Youtube etkiside gözle görülür bir etki sağlamaktadır. Google+ ve Youtube peşinden Faceebok ve Twitter takip etmekte.

Arama Motoru Optimizasyonu Semineri

Arama Motoru Optimizasyonu Semineri

Murat YATAĞAN‘ın Arama Motoru Optimizasyonu Semineri videosunda en çok dikkatimi çeken açıklamasının bir tanesi de, Yılda 20.000 üzerinde Test, 200 üzerinde deney ve bunlara karşılık olarak 500 üzerinde algoritma değişikliği yapıldığıdır. Buradan bunu çıkarmakta mümkün, Google arama sonuçlarında kullanıcılarına verimli sonuçlar çıkarabilmek için ciddi bir spam savaşı veriyor. Ne kadar başarılı olduğunu ise zaten kendimiz görüyoruz pek başarılı olduğu söylenemez.,

Son olarak Arama Motoru Optimizasyonu Semineri sonunda Murat YATAĞAN‘a gelen sorulara cevap vermesi sonunda sinirlerimi ciddi derece bozan bir cevap.

Soru: Arama Motoru Optimizasyonu için yapılan Tanıtım Yazısı ve Bloglara verilen makalelerdeki linklerin ne kadar faydası vardır ve ne kadar süre faydası başlar?

Şimdi bir site sahibi reklam vermek için illa Adwords mu kullanmak zorunda? Diğer site sahipleri ile iletişime geçip Tanıtımını yapması için makale yayınlatıp bunun ücretini veremez mi? Bu tarz işlemler ile sitemize dış bağlantı almanın bile zararlı olduğunu söylüyor ise biz sitemize nasıl daha doğal dış bağlantı alabiliriz? Bu soruların cevaplarını bilen var ise ne mutlu kendisine 🙂

En sağlıklı ve en kaliteli dış bağlantı elde etme tekniklerinden birisi olarak gördüğümüz tanıtım yazısı olayına böyle bir cevap gelmesi beni çok şaşırttı. Şimdi düşünüyorum etkili olan bu teknik kullanılmasın diye ve artık yavaş yavaş adwords’e başvurulsun diye mi söylendi. Yada bize bu cevap ile şunu diyor Murat YATAĞAN. SEO artık Sosyal Medya! Sitenizi ve sitenizin içeriğini sosyal medyada olabildiğince yayın. Site ziyaretçilerinizi içeriklerinizi sosyal medya platformlarında paylaşmaya teşvik edin böylece google size istediğiniz sıralamayı verecektir mi demek istedi anlayamadım.

Etiketler: , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir