Merhaba uzun zamandır yazamıyorum siteyi çok boşladım. Şehir ve iş değişikliği epey yorucu bir durum oldu benim için.
Şimdi konumuza geri dönelim 🙂 DMOZ! SEO ile yakinen tanışmış kişilerin nerede ise tamamının bildiği bir dizin aslında kendisi. “The Open Directory Project” türkçe karşılığı ise Açık Dizin Projesi. Sitede kendilerinden şu şekilde bahsetmişler;
“Web’deki en büyük ve en kapsamlı, insanlar tarafından düzenlenen dizindir. Dünyanın her tarafından katılımda bulunan geniş bir gönüllü editörler topluluğu tarafından inşa edilmiştir ve varlığı onlar tarafından sürdürülmektedir.“
Peki neden bu dizin SEO için bu kadar önemli bir duruma gelmiştir. DMOZ tamamı gönüllü editörlerden oluşan ve eklenen sitelerin sadece başvuru sırasında doldurulan bilgileri göz önünde bulunduran ve onaylanan bir dizin değildir. Başvuruda bulunan siteler editörler tarafından incelenir ve uygun görülür ise onaylanır. Bu kadar titizlikle oluşturulan bir dizin olması sebebi ve eklenen siteler gerçek kişilerin onayından geçtiğinden dolayı tüm arama motorları bu dizini çok fazla dikkate almaktadır. Ki bunun en büyük örneklerinden bir tanesi, Google üzerinde sık sık karşımıza çıkıyor. Google arama sonuçlarında sitemizin ana sayfasının Title görünümü sitemizin meta tag etiketi içindekinden farklı olarak görünmektedir. Google burada görünen Title‘ti DMOZ‘dan almaktadır. Şimdi sanırsam DMOZ, arama motorları ve SEO için neden bu kadar önemli daha iyi anlamış olursunuz.
SEO Uzmanı ve Strateji geliştirme görevi ile yeni başladığım Holding’in web sitelerinin DMOZ kayıtlarını inceler iken aklıma geldi, bu konu ile ilgili sitemde yazıya yer vermemiştim. En kısa sürede DMOZ‘a kayıt olmak için en uygun şekilde resimli anlatım yapacağım. Umarım biri veya birçok kişiye faydalı olacak bir yazı olur.
Etiketler: açık dizin projesi, dmoz, google, Open Directory Project, seo, seo uzmanı, title
Yorum Yap, Fikrini Paylaş