E-ticaret Sitesi

E-ticaret Sitesi

Merhaba; Günümüzde e-ticaret artık hayatımızın her anında karşımıza çıkmakta. Uçak bileti almaktan tutun, gideceğimiz sinema filmi için bilet almaya, otobüs biletinden tutun, uzakta bulunan arkadaşlarımıza ve sevdiklerimize çiçek göndermeye, mağaza mağaza gezip elbise, ayakkabı, ev tekstili ve hediyelik eşyaya kadar binlerce alternatif ile bizlere bir tık kadar yakında.

Geçtiğimiz 2013 yılına baktığımızda Türkiye’de e-ticaret sitesi olarak ciddi yatırımlar ve satın almalar gerçekleştirildi. Bunun en büyük sebeplerinin başında her eve internet girmesi, telefon ve tablet kullanımının artması, GSM operatörlerinin internet hizmeti kalitesinin artması gelmektedir. Hayatımızın her anına giren internet dolayısıyla alış veriş sektöründe de varlığını gösteriyor.

E-Ticaret

Elekronik Ticaret yani kısa adı ile e-ticaret 1900’lı yılların ortasında internet kullanımının ciddi seviyelere gelmesinden sonra ticaretin internet ortamı üzerinden yapılması ortaya çıkmıştır. Ürün ve hizmetlerin imalatı, reklamı, satışı, ulaşımı ve ödeme işlemlerinin tümünün internet üzerinden yapılmasıdır. E-Ticaret, ticari işlemlerin biri veya tümünün elektronik ortamda gerçekleşmesinin akabinde reklam ve pazarlaması, siparişi ve ödemesi, teslimatı olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır.

Ansiklopedik bilgi olarak ise vikipedia.org’da yer alan metini sizinle paylaşıyorum.

E-ticaret, tüm dünyada ticaretin serbestleştirilmesi eğilimi ile birlikte, 2000’li yıllardan sonra yaşanan ve bilgi iletişimini kolaylaştıran teknolojik gelişmelerin bir parçası olarak ortaya çıkmıştır. Geleneksel pazarlama yöntemlerine, İnternet olanaklarını da ekleyen kuruluşlar, sadece belirli bir kitleye satış yapabilmenin ötesine geçip, üretkenliği ve yaratıcılığı arttıran küresel e-ticaret bağlantıları kurma şansını elde edebilmeye başlamıştır. Eskiden birçok şirket televizyon, gazete, radyo gibi araçları kullanarak potansiyel müşterilerine ulaşmaya uğraşırken, bugün bunlara İnternet üzerinden reklamcılık da eklenmiştir.
E-ticaret araçları, birbirleriyle ticaret yapanların ticari işlemlerini kolaylaştıran telefon, faks, bilgisayar, elektronik ödeme ve para transfer sistemleri, elektronik veri değişimi sistemleri (Electronic Data Interchange-EDI), İnternet gibi her türlü teknolojik ürünlerdir. EDI, ticaret yapan iki kuruluş arasında, insan faktörü olmaksızın bilgisayar ağları aracılığı ile belge ve bilgi değişimini sağlayan bir sistem olarak E-ticaret’in önemli bir aracıdır. E-ticaret açısından en etkin araç olarak kabul edilen yeni İnternet teknolojileri ise ses, görüntü ve yazılı metni aynı anda, daha hızlı ve güvenli bir şekilde ilettiğinden, İnternet üzerinden yapılan bu işlemlerin maliyeti diğer araçlara oranla hayli düşüktür.

Geçmişte bir ölçüye kadar kapalı bilgisayar ağları üzerinden gerçekleştirilen E-ticaret uygulamaları, güvenli olmakla birlikte maliyeti yüksek sistemlerdir. Günümüzde, açık bilgisayar ağı olan internet, elektronik ticaret için çok daha uygun bir altyapıdır. İnternet aracılığıyla, artık kapalı yapıdan açık yapıya geçerek küreselleşen ağların getireceği avantajlardan yararlanılmaktadır. Bu da özellikle KOBİ’lerin (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin) dünya ticaretinde daha fazla yer almalarına olanak sağlamaktadır. E-ticaret, özellikle KOBİ’ler için çok uygun bir ticaret şeklidir. E-ticaret, ürün seçeneklerinin artmasını, ürünlerin kalitesinin yükselmesini ve daha hızlı bir şekilde ödenerek teslim alınmasını sağlamaktadır. Potansiyel tüketicilerin dünyanın her yanında pazara arz edilen ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına ve yeni üreticilerin dünya pazarlarına girmelerine imkân vermektedir. Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesi üreticiler arasında rekabetin artmasına ve tüm ticari işlemlerin maliyetinin düşmesine neden olmaktadır.
E-ticaret, üretici ve tüketicileri, özellikle KOBİ’leri geleneksel ticaret engelleri olan pazara uzaklık, bilgi eksikliği ve talebe uygun üretim yapılamayışı gibi dezavantajlardan kurtarabildiği ölçüde yararlı olacaktır. Ancak, E-ticaret ülkelerin tüm ticari sorunlarını (örneğin ulusal tedarik zincirindeki halkaları) çözemez. E-ticaret konusunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olmayan ülkeler ilk aşamada interneti sadece reklam veya pazar araştırması amacıyla kullanabilirler.

E-ticareti bu kadar gözde kılan unsurlar arasında; e-ticaretin, şirket ile hedef kitlesi arasındaki doğrudan ilişki sağlaması, pazarlamacılara istedikleri bilgileri sunması, hızlı ve düşük maliyetli olması ve tüm bunların elektronik ortamda yapılıyor olması sayılabilir. Diğer olumlu unsurlar arasında ise dağıtımda kolaylık ve ucuzluk, tüketici ile daha rahat etkileşim, anında geri dönüş, dikkat çekicilik, küresel pazarla tanışma, 24 saat hizmet ve anında satış yer alır.

Normal koşullarda ortalama 10 yıl alan markalaşma süreci,E-ticaret sayesinde 2 yıla inmiş durumdadır. Bugün “Dünyanın en büyük 500” şirketi listesinde bundan birkaç yıl önce kurulmuş olan onlarca e-şirket yer alıyor.

Etkisi küresel olan İnternet ekonomisi, hem ticaret hem de siyaseti etkiler. Tüm dünya çapında, iş dünyasının önderleri, kendi şirketlerinin ayakta kalma ve rekabet edebilme yetilerinde internetin oynadığı rolü kabul etmektedir. Şirketlerin, bu yeni ekonomide rekabet edebilmek için internetin gücünden yararlanma gereksinimi ortaya çıkmıştır.

E-Ticaret Sitesi

E-Ticaret sitesi denildiğinde akıllara sadece giyim, aksesuar yada ev tekstili gelebilir. Ancak Uçak bileti, otobüs bileti, Gıda satışını elektronik ortam dan yapan siteler de  E-ticaret sitesi kapsamı içerisine girmektedir. E-ticaret sitesi açmak isteyen binlerde yerel ve bölgesel firma mevcuttur. Yaptıkları işi elektronik ortamda satışını yapmak isteyen firmalar çok dikkatli olmalılardır. E-ticaret sitesi açmak ile açılan sitenin üzerinden alışveriş yapılması o kadar da kolay bir şey değildir. E-ticaret sitenizde yer alan ürün veya hizmetleri ihtiyaç sahiplerine duyurmanız, reklamını yapmanız gerekmektedir. Bu işlemler için bir çok yöntem vardır. Bunların Başında Sosyal Medya gelirken sonrasında SEO ve SEM gelmektedir.

E-Ticaret sitesi sahipleri Doğru kullanıcıya ulaşmak ve o kullanıcıya güven vermek zorundadır. Alternatif ödeme seçenekleri, alınan ürün veya hizmetin kullanıcıya ulaştırılması kampanyalar ve kuponlar E-Ticaret sitesine ulaşımı etkilemektedir.

E-Ticaret Paketi

E-Ticaret sitesi açabilmek için belirli E-ticaret yazılımı konusunda uzman firmalardan E-ticaret Paketi alınması E-ticaret sitesi açacaklar kişilerin dikkat etmesi gereken hususlardan bir tanesidir. Sadece kendinize ait ürün ve hizmetleri satacak iseniz çok fazla önemli olmasa da yinede e-ticaret yazılımı konusunda uzman bir firmadan E-ticaret Paketi almak önemlidir. Eğer ürün veya hizmeti kendinize ait değil ve tedarikçi firmalardan sağlayacaksanız almış olduğunuz E-ticaret Paketi tedarikçi firmaların entegrasyonunu e-ticaret yazılımı içinde bulunmasına dikkat ediniz. Günümüzde e-ticaret sitesi paketi konusunda uzman olmuş firmaların bir çoğunda bu entegrasyon mevcuttur.

Bir çok e-ticaret yazılımı firmanın E-Ticaret paketi ile entegrasyonu olan firmaların bir kaçının listesi aşağıdadır.

E-Ticaret Tedarikcileri

E-Ticaret Tedarikcileri

İlerleyen zamanlarda E-Ticaret sitesi açmak için gerekli olan herşeyi teker teker bu sayfada ekleyeceğim.

Etiketler: , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir