Google Arama Sonuçlarına Banner Reklamlar Eklemeye Hazırlanıyor

Google Arama Sonuçlarına Banner Reklamlar Eklemeye Hazırlanıyor

Merhaba; Az önce sosyalmedya.co da okuduğum bir haber dikkatimi çekti.  “Google Arama Sonuçlarına Banner Reklamlar Eklemeye Hazırlanıyor” Yok artık Google amcamız bunu asla yapmaz ki yıllar önce bunu yapmayacağını kendisi bizlere aktarmıştı. Haberi okuduğumda gerçekten de Google Banner Reklam için test yaptıklarını ve alınan bir ekran görüntüsün de sayfanın nerede ise tamamını kapladığını gördüğümde şok oldum.

Şimdi Google amcamız bunu yapmaya kalkar ise ne olur bunu düşünüyorum! Bence büyük bir hata yapmış olur. İnternet kullanıcıları zaten sitelerde ki reklamlardan ciddi derece de rahatsız iken bunu arama sonuçlarında kullanması rakiplerinin ekmeğine yağ sürmekten başka bir şey olmaz. Ki yüzlerce algoritma ile haksız sıralamalar elde eden siteler için mücadele ettiğini de düşünür isek banner reklam uygulamasına geçmesi sonunu getirebilir. Kullanıcı istediği aramalarda reklam veren firmayı gözüne batacak kadar büyük sergilemesi yavaş yavaş googlenin tarayıcılarımızın başlangıç sayfası olması oranını düşürecektir. Test aşamasını geçip uygulamaya geçse dahi alacağı tepkilerden sonra bence bu uygulamaya son verecektir düşüncesindeyim.

İşte Sosyalmedya.co daki haber;

 

Google, arama sonuçları sayfasında markaların banner reklamlarını göstermek için çalışmalar yapıyor. Şu an sayılı marka ile denemelerini sürdüren Google bu reklam özelliğini resmi olarak hayata geçirdiğinde sponsorlu reklamları büyük bannerlar şeklinde arama sayfasında görüntülemeye başlayacağız.

Synrgy‘nin farkettiği ve Twitter hesabından ekran görüntüsünü paylaştığı üzere Google’ın bu reklam özelliğini ilk denediği markalar arasında Southwest Airlines yer alıyor. Google arama motorundan “Southwest Airlines” kelimeleri arandığında sayfanın en üst kısmında oldukça büyük, kapak fotoğrafı şeklinde markanın banner’ı çıkıyor.

Google Banner Reklam

Google Banner Reklam

Google bilindiği gibi arama yapılan markalarla ilgili sonuçlara ek olarak eğer o marka Google’a reklam vermişse arama sonuçları öncesinde reklamını yayınlıyor, ancak şimdiye kadar buna bir görsel eşlik etmiyordu. Banner reklamların eklenmesiyle bu durum değişirken bu yeni reklam modeli aynı zamanda organik arama sonuçlarının sayfanın aşağı kısımlarına kayacağını ve çoğu arama sonucunun ilk sayfada yer almayacağını da işaret ediyor.

Bu durum ayrıca Google’ın 2005′te verdiği “Google ana sayfasında ve arama sonuçlarında hiçbir zaman banner ve flaş reklamlar yer almayacak” sözüyle çelişiyor. Kullanıcıları reklamlarla boğmamak ve reklamların rahatsız edici bir görünüm almaması için o zamanlar böyle bir açıklama yapan Google’ın sekiz sene bu sözünü bozması arama motoru devinin reklam gelirlerine doymadığını gösteriyor.

Search Engine Land‘e konu ile ilgili açıklama yapan Google banner reklamların şu anda test aşamasında olduğunu doğruluyor. Şu anda sadece ABD’deki 30 reklamvereni içeren Google banner reklamlarının ne zaman tüm reklamverenlere açılacağı ve resmiyet kazanacağı ise bilinmiyor.

Etiketler: , , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir