SEO sektöründe son zamanların en çok konuşulan konusu Panda 4.0 güncellemesinin gelmiş olması. Danışmanlığını yaptığım kurumsal firmalarda ve aktif olarak görev yaptığım şirketler gurubun da ki gözlemlerim sonucu benzersiz ve orijinal içeriğin artık eskisinden çok daha fazla değerli olduğudur. Panda algoritması bilindiği üzere sadece benzersiz ve orijinal içeriğe dayalı bir algoritma değil. Panda algoritmasının kapsamı içerisinde içerik kod oranı faktörünün de önemli olduğunu belirmek isterim. İçerik ve kod oranına ek olarak tabiî ki sitenin tasarımının da benzersiz olmasının önemi yüksek.
Son Panda güncellemesinden önde içerik kod oranı çok fazla önem arz eden bir durum değil idi. Ancak yapılan son güncelleme sonrasında içerik kod oranı faktörünün artık çok daha önemli olduğu açık bir gerçek olarak ortadadır. Yazımın başında da belirttiğim üzere Panda algoritması sadece benzersiz içeriğin değerlendirilmesi üzerine kurulu bir algoritma değildir. içerik kod oranı öneminin aslında Google için çok önemli olan 2 faktöre dayandığını sizlere hatırlatmak isterim. Bu 2 faktörden birincisi Google botlarının sitenizi rahat ve hızlı gezebilmesi 2.si ile sitenizin hızıdır. içerik kod oranı bu iki faktöre yön veren etkendir. Sitenin text oranı ne kadar fazla ise Google botları sitenizi daha rahat ve hızlı bir şekilde gezer ve indexler ve sitenin açılma ve sayfalar arası geçiş hızı daha hızlı olur.
Sitenin içerik kod oranı yüzdesi bir çok yerde %40 olarak belirtilmiş ancak bu oranı her site için yakalamak çok zor, benim analizlerim ve tecrübelerim üzerine enaz %20 olmalıdır. Bu oranı yakalayabilmek tabii buraya yazdığım kadar kolay değil. Ancak belli başlı birkaç site içi optimizasyon ile içerik kodoranı yüzdesini yükseltmek mümkün.
Sitenizin içerik kod oranı yüzdesini yükseltmek için aşağıdaki birkaç maddeyi siteniz için uygulayabilirsiniz.
Yorum Yap, Fikrini Paylaş