İçerik Pazarlama (Content Marketing)

İçerik Pazarlama (Content Marketing)

Uzun bir aradan sonra hepinize tekrardan merhaba. Epey zamandır yazmaya devam ettiğim kitabıma vakit ayırdığım için buraya yazamadım.
Sayıları çok fazla olmasa da takip eden okuyucularımdan ve bilgi almak için gelen ziyaretçilerin maillerinde İçerik Pazarlama Stratejisi için öneriler isteyen, varsa uygulama örnekleri isteyen sayısı artınca tüm bu sorulara cevap niteliğinde bu yazıyı yazma gereği duydum.

Uzun soluklu ve güncellenecek olan bu yazımı okurken sıkılmamanız için sizleri Evgeny Grinko dinlemeye davet ediyorum. 😉

İçerik Pazarlama (Content Marketing)

Günümüz Algoritma güncellemelerinden sonra İçerik Pazarlama SEO uygulamaları arasında en etkili SEO stratejisi olarak zirvede köklü bir yer edinmiştir. İçerik Pazarlamanın bu kadar etkili olmasındaki en büyük iki etken Backlink ve içerik üzerinden trafik sağlanmasıdır. İçerik pazarlamanın tarihine baktığımızda.

Joe Pulizzi

Joe Pulizzi

2001 yılında ABD’li Joe Pulizzi tarafından ortaya atılan “İçerikle Pazarlama” kavramı daha sonra küresel olarak kabul görmüş ve yaygınlaşmıştır.

Joe Pulizzi, İçerikle Pazarlama’yı şöyle tanımlıyor:

İçerikle pazarlama, net olarak tanımlanmış ve doğru anlaşılmış hedef kitleyi kârlı müşteri hareketi yaratma hedefiyle etkilemek, çekmek, bağlılıklarını sağlamak için ilgili ve değerli içeriğin yaratılması ve dağıtılmasını kapsayan pazarlama tekniğidir.

Son yıllarda ki Penguen Güncellemesi ve Panda Güncellemesi‘nden sonra daha iyi şekillendiğini ve doğru kullanıldığında %100 başarı sağlayan SEO stratejisi haline gelmesiyle popülaritesi artmıştır.

  • Penguen ve Panda Güncellemelerinden sonra değişen ne oldu?

2010’lu yıllarında başında etkili Backlink elde etmek için kullanılan Tanıtım Yazısı uygulaması, ard arda gelen Penguen ve Panda algoritma güncellemelerinden sonra daha profesyonel bir şekil alıp yerini İçerik Pazarlama‘ya bıraktı. Bu sayede Tanıtım Yazısı son kullanıcıya katma değer sağlayan içerikler haline gelip, sadece etkili Backlink elde etmenin ötesine geçip içerikten trafik sağlar duruma geldi.

İçerik Pazarlama uygulaması doğru kullanıldığında Google yönergelerine tam uyum sağladığı için kurumsal SEO uygulamaların da vazgeçilmez tercihi haline geldi. B2C firmaları için satışların artmasına ve ürün/hizmet verdikleri alandaki aramalarda iyi sıralamalara sahip olmaları İçerik Pazarlama uygulamasının doğru yapılması ile daha risksiz hale geldi. B2B firmaları için ise marka bilinirliğini arttırmasına dolayısı ile distribütör ve bayi/mağaza sayılarının artmasını sağlamaktadır. (Bilinir bir marka olmak pazar payındaki hakimiyetin artmasını sağlar)

  • B2C Firmaları İçin İçerik Pazarlama’nın Önemi

B2C firmaları web site trafiklerinin %50‘lik dilimini Organik Trafik ve Doğrudan Trafik (Bloglar ve diğer içerik siteleri) ile kazanmaktadır. Diğer %50‘yi ise Reklam trafiği, Sosyal Medya, E-Posta Trafiği ve Karşılaştırma Siteleri üzerinden sağlar. Bu durumda İçerik Pazarlama hem doğrudan trafik sağlar iken hemde içerikte yer alan Backlink ile Arama sonuçlarında ki sıralamalarını yükselterek Organik Trafiğini arttırır.

  • B2B Firmaları İçin İçerik Pazarlama’nın Önemi

B2B firmaları son kullanıcıya ürün/hizmet sunmadıkları için İçerik Pazarlama ile marka bilinirliğini arttırma çalışmaları yapmaktadır. Distribütör ve bayi/mağaza sahipleri firmanın reklam gücü ile ayakta durmaktadır. Firma gerek Sosyal Medya gerekse İçerik sağlayıcı siteler de aktif olarak organik veya sponsorlu yapılan reklamlar sayesinde marka bilinirliği arttırarak distribütör ve bayi/mağaza ihtiyacının artmasını sağlar.

B2B firmaları için artık geleneksel pazarlama yöntemleri etkisiz. Geleneksek pazarlama tek yönlüdür, içerik pazarlama müşteri ile interaktiftir. Fuar, katalog, gazete-dergi reklamı, ilan, afiş, müşteri ziyareti vb. geleneksel pazarlama metodları maliyeti arttırırken etkinliği düşmektedir. Müşteriler internette arama yaparak satın alma kararı veriyor. Kısacası internette bulunamıyor ve reklam yapmıyorsanız satışlarınız düşüyor demektir.

B2B Dijital Pazarlama Rakamları

B2B Dijital Pazarlama Rakamları

Yukarıda ki 6 madde de görüldüğü üzere site içi veya site dışı olması fark etmez kullanıcıya katma değer sağlayacak içerik geri dönüşü yüksek tutuyor.

İçerik Pazarlama ile etkili sonuçlar elde edebilmek için İçerik Pazarlama Stratejisi büyük önem taşımaktadır. Her sektör grubu için izlenilmesi gereken yol farklı olduğu gibi hedef kitleyi de doğru tespit etmek gerekmektedir. Uygulamalarımda izlediğim adımları aşağıda maddeler halinde sıralayıp teker teker açıklayacağım.

Vakit buldukça yazımı güncelleyeceğim için siz okuyucularıma takipte kalmanızı öneririm.

  • Rakiplerin İçerik Pazarlama örneklerinin analizi.
  • Arama Motorlarına uygunluk.
  • Hedef kitle analizi ve Yayıncı Tercihi
  • Katma değer sağlayan içerik.
  • Sosyal Medya (Trafik arrtırma)
  • Güncellemeye bağlı takip etme isteği. (Yazıyı)
  • Tıklamaya teşvik.
  • Paylaşıma teşvik.

Yukarıdaki 10 madde yazımı ilerleyen günlerdeki güncellemelerinde artabilir. Yazımın tamamlanmasının ardından örnek bir İçerik Pazarlama çalışmasını da yazımın sonuna ekleyeceğim. 😉

  • Rakiplerin İçerik Pazarlama örneklerinin analizi

Tüm SEO uygulamalarında olduğu gibi Rakip analizi İçerik Pazarlama içinde çok önemlidir. Rakiplerin yapmış olduğu çalışmaları incelemek hem fikir edinme açısından yararlı olurken hemde yapılan hataları görmemizi sağlayacaktır. İyi yapılacak olan Rakip analizi ile belirtmiş olduğum tüm maddeler için önemli veriler toplayıp en uygun İçerik Pazarlama Stratejisi oluşturmamızı sağlayacaktır.

Rakip analizine ek olarak İçerik Pazarlama‘yı aktif olarak kullanan markaları da takip etmek fikir edinme ve duruma daha geniş açıdan bakmamıza katkı sağlayacaktır. Bunun için yerli kaynakların arasında en iyisi olan Onedio.com‘u takip etmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

  • Arama Motorlarına uygunluk

Yapılan araştırmalara göre;

  •  Müşterilerin %93’ü araştırmaya Google üzerinden başlıyor.
  •  Her 10 müşteriden 6’sı Google‘da günde 3’ten fazla arama yapıyor.

Bu verileri göz önünde bulundurarak hazırlanacak olan içerik mutlak suretle arama motorları ile uyum içinde olmalı. En önemli konu ise doğru konu başlığı (title) seçimidir. Bu konu İçerik Pazarlama Stratejisi maddelerinde yer aldığından yazının ilerleyen kısımlarında yer vereceğim. Oluşturulacak olan içerik akıcı ve kullanıcıyı sıkmayacak bir şekilde hazırlanmalı. Görsel materyaller ile desteklenmeli. İnfoGrafik bu konuda en büyük destekçiniz olacaktır. Sayfada kalma süresini en etkili şekilde uzatmak için ise içeriğe ulaşan kişiyi sıkmayacak ve katma değer saylayacak video hazırlamak faydalı olacaktır. Biçim etiketlerini ve anahtar kelime dağılımını doğru bir şekilde kullanmak oluşturulan içeriğe ekstra katma değer sağlayacaktır.

  • Hedef Kitle Analizi ve Yayıncı Tercihi

İçerik Pazarlama Stratejisi yapılırken en çok dikkat edilmesi gereken kısım oluşturulan içeriğin hangi platform da yayınlanacağının doğru tespitidir. Hedef Kitle Analizi ve Yayıncı Tercihi geri dönüşü büyük ölçüde etkilemektedir.

Kişisel görüşüm, analizlerim ve uygularım ile edinmiş olduğum tecrübe gösteriyor ki hazırlanan içerik mutlak suretle bir web sitesinde yayınlanmalıdır. Yayıncı siteyi tercih ederken Hedef Kitlenize ne kadar uyumlu olduğunun önemi yüksektir. Alternatif tercihler arasında kalındığında yayıncı sitenin Sosyal Medya’da ne kadar aktif olduğunun araştırılması yapılmalı. Sektörünüze ait forum siteleri, içerik siteleri, konusunda iyi blog yazarları, ve Bonus Soyal Medya Fenomenleri.

Colin’s reklamında Murat BOZ‘un oynamasından sonra Google‘de Colin’s aramasında ki artış ciddi derecelere ulaşmıştı. (Konuyla ilgili bir yazı vardı 20 dakika aradım ama bulamadım, bulursam ekleyeceğim)

Hedef kitleniz eğer 18-28 Yaş arası ise Onedi.com kesinlikle denemeniz gereken bir platformdur. Elektrik/Elektronik sektöründe iseniz Donanimhaber.com Moda sektöründe iseniz Pemberuj.com Web Teknolojileri alanında iseniz R10.netWMaraci.com birer örnektir.

  • Katma değer sağlayan içerik.

İçerik Kıraldır “Content is King” Evet kesinlikle ve kesinlikle içerik kraldır. İçerik pazarlama için ise içeriğin katma değer sağlaması en önemli unsurdur. Satış ortağı programları konu başlıklı yazımda katma değer sağlayacak bir içerik için gereken tüm detayları daha öncelerde açıklamıştım. Yazının tamamını okumanızı şiddetle öneriyorum.

Üzerinde ağırlıklı durulması gereken 3 madde aşağıda; Satış Ortağı Programlarını İçerik Pazarlama olarak düşünüp aşağıdaki maddeleri buna göre yorumlayınız.

Bir satış ortağı programına katılan her site içeriksiz satış ortağı sitesi değildir. İyi satış ortakları değer katar; örneğin, orijinal ürün yorumları, kullanıcı oyları ve ürün karşılaştırmaları sunar. Bir satış ortağı programına katılırsanız sitenizin ön plana çıkmasına yardımcı olmak ve daha iyi bir sıralama elde etmek için uygulayabileceğiniz çeşitli adımlar vardır.
Satış ortağı programı içeriği, sitenizin içeriğinin yalnızca küçük bir bölümünü oluşturmalıdır.
Kendinize, bir kullanıcının doğrudan orijinal satıcıyı ziyaret etmek yerine önce neden sitenizi ziyaret etmek isteyebileceğini sorun. Sitenizin, orijinal satıcıda bulunan içeriği olduğu gibi yeniden yayınlamanın ötesinde önemli bir değer kattığından emin olun.

Tamamı: http://ilyasalcok.com.tr/satis-ortagi-programlari/

Google; Bu yönergede yer alan bu 3 madde aslında içeriği oluştururken nelere dikkat etmemiz gerektiğini açık açık aktarmakta. Yönerge satış siteleri için yazılmış olsa da kendi sektörünüze göre gayet basit bir şekilde uyarlanabilir.

  • Takip etme isteği. (Yazıyı)

İçerik Pazarlama‘da takip etme isteği oluşturduğunuz içeriklerin ziyareçilerinize ne kadar katma değer sağladığına bağlıdır. Yazımda ki Katma Değer Sağlayan İçerik maddesi bu sebepten çok önemlidir. İçeriklerinizi takip ettirebilmek için ziyaretçileriniz ile etkileşim içinde olmanız şarttır. Bunu sağlayabilmenin bir kaç yolu var. Yazımı takip edenler bunu zaten anlamıştır. Eğer uzun bir yazı yazacaksanız bunu Yazı Başlığı-1, Yazı Başlığı-2 olarak yazabilirsiniz. Böylece içeriğinize ilgi duyan ziyaretçileriniz 3 ve sonraki yazılarınızı okumak için belirli aralıklar ile sitenizi veya sosyal medya hesaplarınızı kontrol edecektir. Eğer bölümlere bölmek istemiyor ve bunu tek sayfa da yayınlamak istiyorsanız yazınızı tek seferde yayınlamayınız. Öncelikli olarak yazınız içerisinde yer alacak tüm maddeleri yazınızın giriş kısmından sonra sıralayınız ve maddeler sonunda toparlayıcı bir yazı yazarak ilk maddenizi yazınız. ilk maddenin sonuna “Diğer maddeleri en kısa sürede tamamlayacağız… Bizi takip edin.” ile tamamlayın. Bunların yanı sıra okuyucularınıza soru sorabilirsiniz. Böylece akıllara takılan bölümleri daha geniş bir şekilde açıklama fırsatı bulabilirsiniz. Sorulan sorulara hemen cevap vermek yerine 3-6 saat sonra cevap veriniz ve kullanıcıya mail ile sorusuna cevap yazıldığını haber veriniz. Mümkün ise cevapladığınız sorusuna soru ile karşılık veriniz.

Takip etme isteği.

Takip etme isteği.

WordPress eklentilerin tekil yazıları da  takip et butonları konulabiliyor. Özel bir yazılıma sahipseniz bunu kolaylıkla aktif edebilirsiniz. İçeriğiniz güncellendiğinde, bir yorum geldiğinde takip isteğinde bulunan kişilere bildiri gidebilir. Kesinlikle ve kesinlikle Sosyal Medya platformlarının takip/beğeni butonları sayfanızda entegre halinde olsun.

Bu adımları uyguladığınızda ziyaretçiler diğer içeriklerinize de göz atacaktır. Eğer tüm içerikleriniz katma değer sağlıyor ise ziyaretçileriniz artık takipçileriniz haline gelecektir.

  • Tıklamaya ve Paylaşıma teşvik.

Organik Google trafiğine eş değer bir trafik kaynağı varsa oda organik tıklama ile gelen trafiktir. Yüksek trafikli bir yayıncı sitede yayınlanan içeriğiniz üzerinden sitenize trafik sağlayabiliyorsanız bonusları topluyorsunuz demektir. Ziyaretçi kaynağa, yada yazının devamına ulaşma gereği duyacak bir içeriğe sahipsiniz demektir. Böyle bir içerik sahibi olmak için Hedef kitle analizi ve Yayıncı Tercihi ve Katma değer sağlayan içerik maddelerine dikkat etmek yeterlidir.

Paylaşıma Teşvik konusu ise Türkiye’de en zor şeydir. Sektörel olarak farklılık gösterse de mükemmel üzeri bir içerik olmalı ki o zaman paylaşım alsın. Eğer mükemmel ötesi bir içeriğe sahip olamıyorsanız yahut olsanız dahi sektör sebebi ile paylaşım almıyor ise burada devreye manuel paylaşımşar girer. Bunu aşmak içince olabildiğince tüm sosyal medya platformlarında hesaplara sahip olmanız faydalı olacaktır.

Böylelikle maddelerimizi tamamlamış olduk. Bundan sonrasında başarıya ulaşmış İçerik Pazarlama örnekleri ile yazımıza devam edeceğiz. Bu örnekler üzerinden bol bol fikir alabilirsiniz. Yakinen tanıştığım bir SEO Danışmanı arkadaşımın ricası üzerine bir kurum için İçerik oluşturuyorum. Bunu arkadaşım yayına aldıktan sonra siz değerli takipçilerim ile de paylaşacağım.

Sorularınız, merak ettikleriniz, kafanızda oluşan sorularınızı cevaplamaktan büyük zevk duyarım.

Etiketler: , ,

4 Yorum Yapıldı Konu “İçerik Pazarlama (Content Marketing)”

  1. Merakli diyor ki:

    İçerik Pazarlama bahsettiğiniz üzere SEO çalışmaları için biçilmiş kaftan. Doğru yapıldığında müthiş geri dönüşleri var.

    Bir sorum olacak size. Yazılarınızı takip ediyorum ve 3. kez bu konuda ki durum ile aynı durumu gördüm. 2-3 gün ara ile yazınızı güncelliyorsunuz Her güncellemede “İçerik Pazarlama” Desc alanında farklılık gösteriyor. Daha önce “SEO Uzmanı” konunuzda aynu durumu görmüştüm.

    İçerik Pazarlama kelimesi için ilk sayfayı hedefliyorsunuz anlaşılan.
    İçeriği güncellemek bu kadar etkilimi? Yoksa takip edilemeyen Backlink ile destekliyormusunuz içeriğinizi?

    • i1y4s diyor ki:

      Merhaba Meraklı; :)
      Güncellemeye bağlı takip etme isteği. (Yazıyı) Alt başlıkta tam olarak bahsettiğin konuya değineceğim. İçerik Pazarlama Stratejisi içerisinde SEO’ya etkisi yüksek bir uygulama olduğu bir gerçektir. Bu konuyu bir sonraki başlıkta detaylı olarak anlatacağım.

      Son soruna gelecek olursak. Evet etkili ancak tek başına yeterli değildir. Elbet Backlink ile destekliyorum bunu 3. 4. hatta 5. alt pramide kadar yapıyorum.

  2. TAMAY DOĞAR diyor ki:

    Merhaba İlyas bey,
    Öncelikle yazınız için teşekkür eder, bu yazılarınızın devamını dilerim. Burada anlattıklarınız Tanıtım Yazısı uygulamasının bir kaç kez evrim geçirmiş hali. Ciddi emekler ve analizler gerektirmekte. Peki biz küçük yatırımcılar olarak sadece backlink elde etmek için kullandığımız Tanıtım Yazısı için nasıl bir yol izlemeliyiz?

    Sitenizde Tanıtım Yazısı Örneği konu başlıklı yazınızı okudu. Yazının yayın tarihi epey eski. Orada bahsettiğiniz adımları uygulamak halen etkili midir? Yoksa gelişen ve güncellenen algoritmalardan sonra daha farklı bir yol mu izlenmelidir?

    Bu konuda biz küçük yatırımcılara bilgi verirseniz çok memnun oluruz. Eminim ki bunu merak eden bir çok okurunuz vardır.

    Teşekkürler.

  3. instagram takipçi diyor ki:

    teşekkürler

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir