İtibar Yönetimi

İtibar Yönetimi

Arama motorlarında itibar Yönetimi! Büyük şirketlerin SEO ve SEM‘e önem verdiğinden daha fazla Arama motorları üzerindeki itibarlarına önem vermesi gerektiğinin artık bilincindeler. Günümüz de bir ürün bir marka hakkında bir çok kaynaktan bilgi edinmenin en kolay yolu arama motorlarıdır. Bir ürünün kullanım tecrübelerine, görüş ve şikayetlerine veya bir marka hakkında kapsamlı bilgiye arama motorlarında o ürünün veya markanın adını yazarak rahtlıkla bir çok alternatif üzerinden ulaşmak mümkün. Tamamen hatasız ve tüm kullanıcıları memnun edecek bir ürününüz var ise bu sizin için harika. Ancak her marka yada markanın ürünleri tüm kullanıcıları memnun etmemekte. Özellikle franchise veya bayilik sistemi ile ürün hizmet veren markaların en büyük problemlerinden bir tanesi tüm şubelerin aynı kalitede hizmet vermemesidir. Markanız veya markanızın bir ürünü harika olabilir, önemli olan bu ürünün nasıl pazarlandığı, pazarlama sonrası verilen destek ve hizmettir.

İtibar Yönetimi

İtibar Yönetimi

Arama Motorlarındaki itibar yönetimi SEO‘ya göre daha çok maliyetli ve daha uzun bir süreç de yapılan çalışmadır. Ancak SEO‘ya göre daha kalıcı bir çalışma olduğunu da belirtmek isterim. Arama motorları üzerindeki itibar yönetimini tam sayfa gazete reklamı veya ilan vermeye benzetebiliriz.

Arama Motorları; Arama sorgusu sonucu sayfasında genellikle 10 sonuç (ilk sıradaki sitenin alt bağlantıları olması durumun da 7 sonuç) göstermektedir. Bu da demek oluyor ki marka veya ürün ile yapılan aramalarda ilk sayfa da 7 veya 10 sonuç içerisinde itibarınıza zarar verecek içeriklerin olmamasıdır. Bu durum da yapılması gereken tek bir şey var, O da ilk 10 veya 7 sonuçta çıkan sayfalara direkt olarak müdahale edebilmektir, yani bu çıkan sonuçlarda ki tüm siteler marka veya ürün sahibini firma tarafından içerik eklenen, kontrol edilen siteler olmasıdır. En kötü ihtimal ile marka veya ürün için yazılmış olumlu bir haberin sıralanmasıdır.

Arama motorları üzerinde itibar yönetimi başarılı bir şekilde gerçekleştiren firmalara en iyi örnek Turkcell diyebiliriz.

İşte Turkcell kelimesi ile yapılan aramada, arama sorgusu sonucu sayfasının görselleri;

Turkcell - Google'da Ara (1. Sayfa)

Turkcell – Google’da Ara (1. Sayfa)

Turkcell - Google'da Ara (2. Sayfa)

Turkcell – Google’da Ara (2. Sayfa)

Yazıma daha sonra Arama motorları üzerinde itibar yönetimi konusunda başarılı ve başarısız bir kaç örnek ve açıklamalar ile devam edeceğim.

Etiketler: , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir