Kişisel Gelişim (SEO)

Kişisel Gelişim (SEO)

Biraz kendime biraz da sektördeki arkadaşlarıma/ajanlara kızıyorum. Piyasada basılı 6 Kitabı aldım, Sadece bir kaç sayfa SEO hakkında yazı olan 5 bilişim dergisine aboneliğim var. 50’den fazla yerli ve yabancı SEO Blog’unu RSS’ile takip ediyor, Google alert’e SEO kelimesi ile haberdar edilme ekledim. Fırsatım oldukça ayda 1-2 defa SEO üzerine seminer ve konferanslara gidiyorum. Bunca yaptığın şeylere rağmen mevcut bilgine ne ekliyorsun diye soracak olursanız. Nerede ise hiç bir bilgi eklemiyorum desem sanırsam doğru olacaktır.

Her yerde bahsedilen konular; Hatasız kodlama ve tasarım, Özgün içerik, Sosyal Medya, Backlink, SEO Programları! Evet bu 5 konudan başka elle tutulur bir içeriğe ulaşmak malesef mümkün değil. Bu içeriklerin yayını yapan kişi veya kurumlara da hak veriyorum aslında. Türk milleti olarak tamamen hazıra alışmış bir milletiz. Birileri yeni bir şey bulsun denesin sonucunu alsın paylaşsın bizlerde kullanalım. SEO ve SEO Uzmanı kelimelerinde ilk 20’desin ilyas sen sitende ne veriyorsun ki başka yerlerde ne bulasın dediğinizi duyar gibiyim. Doğru pek bir şey verdiğim söylenemez. Bunun sebebi de Türkiye’de ki SEO sektörüne olan kızgınlığımdan olsa gerek. Webmaster sitelerinin SEO kategorilerinde ki SEO paketleri konularını gördükçe içim parçalanıyor. Fayda dan çok zarar sağlayacak olan paketler havada uçuşuyor. İçlerinde Ciddi derece de fayda sağlayacak hizmetler yok mu? Elbette var. Ancak onlarda iki elin parmaklarını geçyecek kadar az.

Yılmaz BOZAN

Yılmaz BOZAN

Yıldız Teknik Üniversitesinde katıldığım bir seminerde Yılmaz BOZAN (Gold.com.tr – Dijital Pazarlama Uzamanı) çok güzel bir sunum yaptı. Kaliteli içerik yönetimi dedi. Kısaca herkesin dilinden düşürmediği özgün içerik. Yılmaz BOZAN bu kaliteli içerik yönetimine herkes gibi 350+ kelime özgün içerik olması gerektiğini söyledi. Aslın önemli olan aslında bu değil sonradan söyledikleri. Kaliteli içerik yönetimi için Çok iyi derecede Grafik, CSS, Html5 bilen kişilerden oluşan bir ekip gerekli olduğunu söyledi. Ne kadar da güzel söyledi. Sadece özgün içerik için bir kaç kişinin bir arada ekip olarak çalıştığını söylüyor. Oysa webmaster forumlarında gördüğümSEO Paketlerini satan kişilerin imzalarında Sosyal imleme, Blog Backlink, Yok bilmem ne Yok bilmem ne gibi bir çok satış konusunun daha link’i var. Bir kişi bu kadar çok konuya ne kadar iyi derece de hakim olabilir ki?

Keşke aldığım her kitap ta, katıldığım her seminer veya konferans ta, Takip ettiğim sitelerde bu ve buna benzer bilgileri görebilsem. Almadan vermek elbet Allah’a mahsus tabi. Ben ne veriyorum ki ne alayım diyorum kendime uzun zamandır üzerinde çalıştığım bir kaç stratejinin son aşamalarına ulaşmak üzereyim. Kesin ve etkili sonuçlara ulaştığımda sizlerle detaylı bir şekilde paylaşacağım. Belki bir çok arkadaşıma ve sektördeki ajanslara ön ayak olmuş olurum.

Sonuç olarak varmak istediğim nokta ise SEO konusunda kişisel gelişim çalışmalarımızı bir yere kadar SEO bloglarından, kitaplardan, dergilerden, konferans ve seminerlerden alabiliriz. Ancak bir yere geldikten sonra SEO bilginize bilgi katabileceğiniz kaynaklar nerede ise tükeniyor. Bu seviyeden sonra biraz AR-GE yapmak durumunda kalmaktayız. Bol bol denemeler yapmak, analiz etmek ve iyi gözlemle yapmak zorunda kalıyoruz.

Etiketler: , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir