Panda 4.0 Güncellemesi ve Sonrası

Panda 4.0 Güncellemesi ve Sonrası

Google kullanıcılarına yaptıkları aramalar ile ilgili daha kaliteli sonuçlar verebilmek adına belirli aralıklar ile algoritma güncellemeleri yapmakta. Bu algoritmalar arasında kaliteli içeriğin kontrol ve değerlendirmesini yapan Panda 4.0 güncellemesi ile karşımızda. Google web spam ekibinin başındaki Matt Cutts 21 mayıs tarihinde twitter hesabından Panda 4.0 güncellemesi başladığını duyurdu. Matt Cutts Panda 4.0 güncellemesinin arama sorgusu sonucu sayfasında nasıl bir etki göstereceğini henüz açıklamasa da Panda algoritması hakkında bilinen bir gerçek olan özgün içerik artık çok daha fazla değer taşıdığıdır.

Panda 4.0 Güncellemesi

Panda 4.0 Güncellemesi

Google‘nin algoritmaları arasında SEO sektörünün yakından takip ettiği Panda algoritması geçtiğimiz ay sonunda 4.0 güncellemesi ile bizlere kendini göstermişti. Peki Panda 4.0 güncellemesi sonrası neler oldu, eski algoritma güncellemeleri ile arasında ne fark var, öne çıkan özellikler neler oldu? Klavyemin yazdığı kadarı ile sizlere anlatmaya çalışayım.

Google en az Türk dil kurumu kadar iyi Türkçe biliyor!

Google en az Türk dil kurumu kadar iyi Türkçe biliyor!

Öncelikli olarak Panda algoritmasının temelini oluşturan özellik, kullanıcılara daha fazla katma değer sağlayacak içeriklerin ön planı çıkması olduğunu nerede ise artık hepimiz biliyoruz. Peki nedir bu katma değer sağşayacak özellikler? Hepimiz biliyoruz ki Panda algoritması gündem de yer edinmeye başladığından beri herkesin dilinde özgün içerik var. Peki ya özgün içerik sadece yeterlimi? Tabii ki değil. 1TL’ye yazılan 100 kelimelik özgün içerikler kullanıcıya ne kadar katma değer sağlayabilir ki? İşte Google Panda 4.0 güncellemesi ile bunun önüne artık geçti. Artık daha uzun içeriklerin, resimler ile videolar ile desteklenmiş içeriklerin gözle görülür bir şekilde üst sırala çıktığının farkındayız.

Panda özgünlük demiştik! Ancak sadece içerik konusunda özgünlük değil. Tasarım konusunda da özgünlük, içeriklerin içerisinde kullanılan görseller içinde özgünlük. Bir üst paragrafta sitemizde artık daha uzun içeriklere yer vermemiz gerektiğini söyledik ama bu uzunluk ne kadar olmalı. İşte burada sitemizin tasarımı devreye giriyor. Nasıl mı? İçerik kod oranına bağlı olarak. Eğer sitemizde Hidebar’da Sidebar’da gerektiğinden fazla site içine bağlantı var ise bu içerik kod oranını ciddi derecede düşürmektedir. Bu sebepten dolayı artık sitelerimize giren kullanıcıları hidebar ve sidebar menülerinden sitemine yönlendirmek yerine daha sadece menüler kullanmak ve site içerisinde arama motorları için değiş, sitemize girecek kullanıcılar için site ağaçı oluşturmak gerekmektedir.

Google‘nin yaptığı Panda 4.0 güncellemesi en çok e-ticaret sektörüne darbe vurmuş olarak görünmekte. İşte bunun sebebini yukarıdaki paragrafımızdan rahatlıkla anlayabiliriz. İçerik kod oranları çok düşük, ürün sayfasından aşırı derece de site içerisine link çıkışı olması ve özgün içeriğe pek fazla önem göstermemeleri bu düşüşün açık göstergesidir. Yakın gelecek zaman da e-ticaret sitelerinin tasarım konusunda bu konuya uygun yapıya geçmeleri görülebilir.

SEO‘nun en önemli olduğu sektör e-ticaret sektörü olduğunu herkes biliyor. Son paragrafta değineceğimiz içerik güncelleme konusu ise e-ticaret sitelerinin kurtuluş yolu olarak görünüyor.

En çok darbe alan siteler arasına kurumsal siteleri de mutlaka eklemek lazım. Google her zaman bir yeri düzelmek için bir yeri bozuyor, artık bunu hepimiz biliyoruz. Panda 4.0 güncellemesi, güncel içerik yayını yapan siteler için çok iyi durumda iken, buna ek olarak e-ticaret siteleri de yeni güncellemeye ayak uydurabilecek durumda iken kurumsal şitkerlerin web sitelerin, malesef çok zor zamanlar beliyor. Bu algoritmaya nasıl ayak uydurabilirler ki? Vizyon, Misyonu nasıl güncelleyebilir veya kendi ürünleri için nasıl yeni bir tanıtım metni hazırlayabilir.

Son olarak Panda 4.0 güncellemesi ile belirgin olarak fayda sağlayan içerik güncelleme konusuna değinelim. İçerik güncellemek bir önceki algoritma güncellemesinde kendisini bizlere göstermiş ancak tam olarak etkili bir şekilde sonuç vermiyordu. Panda 4.0 Güncellemesi ile görüyoruz ki artık içeriklerimizi haftada bir defa veya ayda bir defa mevcut içeriğimizin %30’u kadar ekleme yaparak güncellediğimiz de ciddi derecede alt sayfaların sıralamarı yükseliyor.

Etiketler: , , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir