Panda 4.0 Sonrası Kazananlar ve Kaybedenler

Panda 4.0 Sonrası Kazananlar ve Kaybedenler

Google’nin bilinen en son güncellemesi Panda 4.0 web üzerinde bazı büyük markaları yerle bir ediyor. Panda 4.0 güncellemesi duyurusunun yapılmasının hemen ardından dünya devi eBay’ın arama sorgusu sonucu sayfasından %80’lik bir kayıp yaşadığı görülmekte. Bu durum eBay için tam bir felaket.

Diğer büyük markalar da web üzerinde Panda 4.0 güncellemesinin darbesini yemiş durumda. eBay’dan sonra en çok zarar gören markaların web sitelerinin arasında ASK, Biography ve History başı çekiyorlar.

Panda 4.0 güncellemesinin niyeti tüm önceki algoritma güncellemeleri ile aynıdır. Sadece Google üzerinden trafik sağlamak amacıyla, yenilenen, kalitesiz ve kullanıcıya katma değer sağlamayacak içeriğe sahip siteleri temizlemek adına yapılmış bir algoritma güncellemesi desek sanırım tamamen doğru söylemiş oluruz. İçeriği kaliteli ve benzersiz olan sitelerin kullanıcı ile etkileşimi bu son algoritma güncellemesi ile çok daha önemli bir hal aldı. Kaliteli içerikten faydalanan kullanıcıları yorum yazmaya ve içeriği paylaşmalarına teşvik etmek gerekli.

Şimdi Panda 4.0 güncellemesi sonrası Google aramalarında görünürlükleri azalan 10 büyük markaya bir göz atalım.

Kaybedenler!

Kaybedenler!

  • Ask.com – %50
  • eBay.com %33
  • biography.com %33
  • retailmenot.com %33
  • starpulse.com %50
  • history.com %33
  • isitdownrightnow.com %50
  • aceshowbiz.com %75
  • examiner.com %50
  • yellowpages.com %20

Şimdi ise aşağıda Panda 4.0 güncellemesi sonrası Google aramalarından görünürlük kazanan 10 web sitesine göz atalım.

Kazananlar!

Kazananlar!

  • glassdoor.com% 100
  • emedicinehealth.com% 500
  • medterms.com% 500
  • yourdictionary.com% 50
  • shopstyle.com% 250
  • zimbio.com% 500
  • myrecipes.com% 250
  • couponcabin.com% 250
  • buzzfeed.com% 25
  • consumeraffairs.com% 100

Kazananlar listesindeki sitelerin orijinal ve benzersiz içerik yayınlayan siteler olduğunu asla unutmayın.

Bir önceki yazımda da belirttiğim üzere Google bu yeni panda algoritma güncellemesi ile e-ticaret sitelerine büyük darbe vurdu. Ancak orijinal ve benzersiz içerik ile yayın yapan bu iki maddeye ek olarak gerek kullanıcı deneyimi gerek uzman görüşü ve potansiyel müşteri ile etkileşimi son derece iyi yapan sitelerinde ödüllendirildiğini görmezden gelmek olmaz.

Etiketler: , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir