Penguen 2.0 ve SEO

Penguen 2.0 ve SEO

Merhaba;
Geçtiğimiz günlerde Google Penguen 2.0 güncellemesi ile karşımıza çıktı. SEO sektörünün ileri gelen sitelerinde ve genel platformlarda bir çok yazı okudum Penguen 2.0 ile ilgili, kendimce değişmeyen ve değişmeyecek bazı kriterlerin olduğunu bildiğim için bir çok yazıya gülerken bazı yazılarda ise doğru tespitleri gördüm.

En son okuduğum yazı ise SEOZEO kurucularından olan Yiğit KONUR‘un Penguen 2.0 analiz yazısı idi. Yazıma devam etmeden önce sizleri bu analizi okumaya davet ediyorum.

İlgili Yazı: http://seozeo.com/penguen-2-0-analizleri-cheapoair Yiğit KONUR‘un bu yazısını okuduktan sonra yazıma devam edebilirsiniz.

Penguen 2.0

Penguen 2.0

Bir çok SEO Uzmanı Penguen 2.0 ile birlikte şunları söylediler. Kalitesiz bağlantılar, footer bağlantılar, ağırlıklı olarak tek bir kelime üzerinden alınan text bağlantıların artık yarardan çok zarar veriyor. Yiğit KONUR yaptığı geniş analiz ile herkesin zararlı olarak nitelendirdiği bu konuları çürüttü.

Bildiğim açık ve net bir şey var ki; dış bağlantılarınızın çeşitliği ne kadar çok ise, ne kadar faklı ise kaliteniz o kadar iyi olacaktır.

Bir önceki Penguen güncellemesinde söylendiği üzere tüm webmasterler ve SEO çalışmaları sürdüren firmalar tanıtım yazılarına yüklendiler ve footer bağlantıları unuttular, blog bağlantıları unuttular, yorum yazarak elde edilen bağlantıları unuttular video sitelerinden alınan bağlantıları unuttular. Tek düze bir bağlantıya sahip olabilmek üzerinde gittiler. Bu tanıtım yazılarını alırken kaliteli sitelerden tercih ettiler. Ancak dış bağlantı çeşitliliğini tek düzeye çevirdiler. Yiğit KONUR‘un yazısında bunun ne denli zararlı olduğunu okudunuz.

Bir diğer kendi fikrimi yine sizlerle paylaşayım. Günümüzden 5 yıl önceki teknikler ile şimdi ki teknikler seviyeli bir şekilde yapılmaya devam edilmeli.

Günümüzde nasıl yapılıyor? 5 Yıl önce nasıl yapılıyordu? İlk olarak bu soruların cevaplarını verebilmeliyiz. Sonra ise şimdi nasıl bir yol izlememiz gerektiğine bakalım.

5-6 yıl öncelerinde SEO günümüzde olduğu kadar popüler bir sektör değildi ve tüm çalışmalar el ile yapılıyor ve dolayısıyla süreç uzun oluyor ve sürekliliği oluyordu. Dakikalar içinde binlerce yorum atan programlar yoktu, yine aynı şekilde dakikalar içinde binlerce profil bağlantı alan programlar, wiki bloglara içerik gönderen programlar, yüzlerce videoyu video portallarına yükleyen programlar yoktu. 5 yıl öncesinde 3 4 ay alacak olan çalışmayı günümüzde bir saat içinde yapabiliyorsunuz ve sonra hadi etkisini görelim diyorsunuz. Bu tür programları kullanarak çalışmalar yapmaya devam edin etkisini çok iyi göreceksiniz. 5. sayfalara giderek.

Bir diğer doğruyu yanlış olarak kullanmak. Özene bezene uzun uğraşlar sonunda yazdığınız fevkalade bir makaleyi 20 farklı a-class ip adresine sahip sitede veya 50 adet c-class ip adresine sahip sitede aynı makale ile ücret karşılığı yazdırıyorsunuz. Tüm SEO uzmanlarının bas bas bağırarak söylediği özgünlük nerde kaldı? Sizce özgünlük sadece sitenizin içeriği ile yeterlimi? Öyle düşünüyorsanız devam edin.

Aslında siteleri için bu çalışmaları yapan kişilerde hiç ama hiç suç bulmuyorum. Tüm suç Bu hizmeti verenlerde. Bir çok tanıtım yazısı satış konusu görüyorum satışı yapan kişi yazmış en fazla 4 makaleniz yayınlanır, bu durumda ücret artar vs. vb. Yazık diyorum sadece yazık. Para kazanabilmek adına onca emekler harcadığınız, bolca vakit harcadığınız o alt yapınızı çöp haline getiriyorsunuz. Para kazanabilmek adına düşük fiyatlara satıp sürümden kazanmak istiyorsunuz, müşterilerinize fayda sağlamak adına yaptığınız bu çalışmalar faydadan çok zarar sağlayacaktır üzün süreçte farkında değilsiniz. Bir süre sonra da sitelerinizin hiç bir fayda sağlamadığını göreceksiniz.

Ne olursa olsun hangi güncelleme gelirse gelsin değişmeyecek tek bir şey var ki oda şudur; Hem sitenizin içeriği özgün olacak hem de dış bağlantılarınız özgün olacak, asla ama asla programlar kullanılarak dış bağlantı alınmamalı. Dış bağlantı grafiğiniz sürekli yükselen bir grafik çizgisinde ilerlemeli. Bunun için ise yapmanız gerekenler aslında basit. Dış bağlantı alacağınız sitelerin sürekliliğinin daim olması. Bugün bir sayfadan aldığınız link’in on gün sonra silinmiş olması yükselmekte olan grafik çizginizi düşürecektir. Yorum yaparak bağlantı almaktan kaçınmayın. Aktif olarak kullandığınız forum sitelerinde imzanıza ve profilinize sitenizi yazın. Soysal medya profillerinizde site adreslerinizi yazın. Video sitelerinizin anahtar kelimelerine uygun olarak özgün videolar yükleyin. İçeriklerinizi mutlaka sosyal medya ortamlarında paylaşın, sosyal imleme sitelerini mutlaka kullanın. Alt sayfalarınızı ve kategorileriniz için dış bağlantı sağlayın. Çeşitlilik ne kadar çok olursa, süreklilik ne kadar iyi olursa arama sonuçlarındaki sıralamanız o kadar iyi olacaktır.

Etiketler: , , , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir