Satış ortağı programları

Satış ortağı programları

Uzun zamandır Googlenin Web Yöneticisi Araçları sayfasında ki genel yönergeler kısmında yer alan Satış Ortağı Programları sayfasındaki yazının SEO ( Arama motoru Optimizasyonu ) çalışmaları nasıl kullanılacağı nasıl en iyi verimin alınacağı ve tamamen zararsız bir SEO çalışması olabileceği konusunda kendime özgü seo stratejileri ve seo teknikleri ile denemeler yapıyorum.

Bu yazıyı ilk okuduğumda başımın üzerinde yanan ilk ışık paravan site veya site toplulukları oldu. Geçtiğimiz 2 yıl içerisinde gelen Panda Algoritması, Penguen 2.0 Algoritması ve son olarak 4 Ekimde gelen Penguen 2.1 güncellemesi sonrasında bir çok webmaster ve SEO Uzmanı arkadaşımız google artık seoyu öldürmek adwords’e yöneltmek için elinden geleni yapıyor backlink değeri artık ortadan kalktı gibi söylemlerde bulundu. Ben hiç birisine kulak asmadım sebebi ise at gözlüğü takmıyor olmam ve bol bol okumamdan kaynaklanıyor. Backlink değerini kaybetti konusuna bu yazımda daha önceden de sizlere aktardığım bir durumu tekrardan yazmak istedim. Google algoritmasının temel taşlarından bir tanesi backlinktir kendi değimi ile “sırt sıvazlama”. Bu sebepten ötürü backlink google var olduğu sürece google sıralamalarını etkileyecek önemli sinyallerden birisidir.

Aşağıda Googlenin Web Yöneticisi Araçları sayfasında ki genel yönergeler kısmında yer alan Satış Ortağı Programları sayfasındaki yazıyı paragraf paragraf bizlere söylemek istediğini kendi anladığım şekilde sizlere aktaracağım. Unutmayın ki google sıralamaları belirmek için kullandığı 200 üzerindeki algoritmanın detaylarını bizlerle paylaşmış olsa elma araması yaptığımızda 1. sırada çıkan siteye tıkladığımızda karşımıza iç giyim sitesi çıkar 😉 Google bizlere neyi nasıl ve ne kadar dikkatli yapmamız gerektiği konusunda sayısız doküman sağlamaktadır, bunun için yapmamız gereken sadece bu dokümanları doğru anlayabilmek!

Satış ortağı programları

Satış ortağı programları

Satış ortağı programları

“Web Yöneticisi Yönergeleri’mizde, oluşturduğunuz web sitelerinin kullanıcılar için önemli, özgün içeriğe sahip olması gerektiği belirtilir. Bu, özellikle satış ortağı programlarına katılan siteler için önemlidir. Satış ortağı web siteleri genellikle söz konusu satış ortağı ağı üzerindeki sitelerde görünen ürün açıklamaları sunar. Sonuçta, yalnızca satış ortağı ağlarındaki içeriğe sahip siteler Google‘ın arama sıralamalarında iyi sonuçlar elde edemeyebilir. Bunun nedeni, bu sitelerin kendilerini Web’deki diğer sitelerden farklı kılacak yeterli benzersiz bir içeriğe sahip olmamasıdır.”

Yukarıdaki ilk paragrafın başında bize diyorki Panda algoritmasına uyacaksınız! Neydi Panda Algoritması? Özgün içerik! Satış ortağı programları olarak bahsettiği ise backlink aldığımız siteler ben sadece tanıtım yazısı yolu ile bu işin olacağına inanıyorum. Sonrasında da söyle diyor siz bir siteden backlink aldınız ancak backlink aldığınız site daha önce kaç tane satış ortağı programlarına dahil olmuş. 😉

Google, saf veya “içeriksiz” satış ortağı web sitelerinin, özellikle bu web siteleri içeriklerini yüzlerce satış ortağıyla paylaşan bir programın parçasıysa, Web kullanıcıları için bir değer ifade etmediğine inanmaktadır. Bu siteler genellikle orijinal içeriğe sahip olmayan çerez kesici siteler veya şablonlar olarak görünür. Bir arama sonuçları sayfası, hepsi aynı içeriğe sahip olan bu sitelerin birkaçını döndürebileceğinden, içeriksiz satış ortağı siteler kullanıcılara olumsuz bir deneyim yaşatmaktadır.”

İkinci paragrafta ise benim her zaman söylediğim sözün aynısını söylemiş. Aldığınız tanıtım yazısı paketleri için her siteye aynı yazıyı yayınlatmayın. Olabildiğince uzun ve mutlak suretle özgün olsun. Yani kısaca benim söylediğimi google çok uzun zaman önce herkese söyledi uymak yada uymamak işte bütün mesele bu :) Aşağıdaki paragrafta ise tanıtım yazısı bizlere nasıl zararlı olur onu google amca bizlere söylemiş.

İçeriksiz satış ortağı sitelere bazı örnekler şunlardır:

  • Ürün açıklamalarının ve yorumlarının, herhangi bir orijinal içerik veya katma değer olmadan doğrudan orijinal satıcıdan kopyalandığı ürün satış ortağı bağlantılarına sahip sayfalar.

Dikkat edin. Bir süre özgün içerikler ile beslenmiş ve sonrasında sadece ama sadece tanıtım yazısı alan sitelerden asla ama asla tanıtım yazısı almayın!

Peki tanıtım yazısı alırken nelere daha çok dikkat etmeliyiz derseniz bunun cevabını da google amca bizlere hemen alt paragrafta söylüyor.

Bir satış ortağı programına katılan her site içeriksiz satış ortağı sitesi değildir. İyi satış ortakları değer katar; örneğin, orijinal ürün yorumları, kullanıcı oyları ve ürün karşılaştırmaları sunar. Bir satış ortağı programına katılırsanız sitenizin ön plana çıkmasına yardımcı olmak ve daha iyi bir sıralama elde etmek için uygulayabileceğiniz çeşitli adımlar vardır.

Üst paragrafta google amcanın dediğinden benim anladığım şudur; Öyle bir siteden tanıtım yazısı alacaksın ki ve yazı o kadar özenle hazırlanmış bir yazı olacak ki biz bu sayfaya dahi iyi bir google sıralaması verelim. Buradan şunu çıkarmak gerekli, orta yaşlı bir domain olmasına dikkat edin. Tanıtım yazısı aldığınız sitenin iyi bir hiti olsun buna eş değer olarak alexa değeri olsun.

Şimdi ise aşağıdaki maddelerin bana ne anlattığını sizlere açıklayayım.

  • Satış ortağı programı içeriği, sitenizin içeriğinin yalnızca küçük bir bölümünü oluşturmalıdır.

Aldığınız tanıtım yazılarından alacağınız backlink ana sayfanıza olmasın. Buradan da şunu çıkarmamız gerekmekte. Sitemizin anahtar kelimesine uygun bir hayli güzel 700-900 kelimelik akıcı resimlerle desteklenmiş bir sayfa yaratın bu sayfanın içindeki anahtar kelimeleriniz üzerinden ana sayfanıza link verin ve tanıtım yazılarınızı ana sayfanıza değil de bu sayfaya alın.

  • Kendinize, bir kullanıcının doğrudan orijinal satıcıyı ziyaret etmek yerine önce neden sitenizi ziyaret etmek isteyebileceğini sorun. Sitenizin, orijinal satıcıda bulunan içeriği olduğu gibi yeniden yayınlamanın ötesinde önemli bir değer kattığından emin olun.

Google amca diyor ki; Tanıtım yazısı aldığın sitedeki sayfa 3. paragraftaki kriterlere uyuyor ise buna ek olarak tamamen özgün bir şekilde o sayfayı neden önerdiğini aktarıyor ise mükemmel bir iş çıkardınız bende size iyi bir sıralama vereceğim.

  • Bir satış ortağı programı seçerken hedeflediğiniz kitleye uygun bir ürün kategorisi seçin. Satış ortağı programı sitenizin içeriğini ne ölçüde hedefliyorsa, değeri de o kadar yüksek olur; siz de Google arama sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde ederek bu program üzerinden kazanç sağlarsınız. Örneğin, Alpler’de yürüyüş konulu iyi bir sitenin, ofis malzemeleri değil de yürüyüş kitapları satan bir bayi ile satış ortaklığı olabilir.

Bu madde ise bizlere kendi imkanlarımız ile kendi satış ortağı programımızı kuracağımızın ışığını veriyor. Paravan Siteler! Paravan sitelerimizi nasıl kuracağımızı nelere dikkat edeceğimizi ve süreç konusunda fikirlerimi sizlere Paravan Site konu başlıklı yazımda aktarmıştım.

  • Kullanıcılarınız arasında bir topluluk oluşturmak için web sitenizi kullanın. Bu şekilde sadık bir okuyucu kitlesi oluşturabilir ve üzerine yazı yazdığınız konu hakkında bir bilgi kaynağı yaratabilirsiniz. Örneğin tartışma forumları, kullanıcı incelemeleri ve bloglar, kullanıcılar için benzersiz içeriğe sahip, yararlı kaynaklardır.

Pek emin olmamakla birlikte sanırsam google amca bu madde de bizlere sitenizi ziyaret eden kişileri o sayfa hakkında yorum yazmaya teşvik edin. Nasıl mı? Sayfanızın sonunda o sayfayı okuyan ziyaretçilere soru sorun yazınızı baştan sona okuyan bir ziyaretçi emin olun ki sorunuza cevap verecektir. Bunu aldığınız tanıtım yazıları içinde kullanın! 😉

  • İçeriğinizin güncel ve alakalı olmasına özen gösterin. Güncel, konuyla ilgili bilgiler, içeriğinizin Googlebot tarafından taranma ve kullanıcılar tarafından tıklanma olasılığını artırır.

Aldığınız tanıtım yazısının ve hatta kendi sitenizde açtığınız sayfanın da anahtar kelimenize tam uyumlu olduğundan emin olun. Sadece tanıtım yazısı yayınlayan sitelerden artık tanıtım yazısı almayacağınız için tanıtım yazısı aldığınız site sahibinden ileri tarihler de sitesinde yayınlayacağı bir sayfada ki tanıtım yazınıza uygun bir kelimeden tanıtım yazınıza iç bağlantı vermesini rica edebilirsiniz. Sizi kıracağını sanmıyorum.

İçeriği Web üzerinde diğer pek çok yerde görünen, saf satış ortağı siteleri Google arama sonuçlarında genellikle iyi performans göstermez ve arama motorları üzerinde negatif etki bırakmasına yol açabilir. Benzersiz, alakalı içerik kullanıcılar için faydalıdır ve sitenizi diğer satış ortağı sitelerinden farklı kılarak Google arama sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde etmenizi sağlar.

İşte burada bir kez daha ve bir kez daha google amca bizlere diyor ki; Aldığınız bir tanıtım yazısı için hazırlanan makaleyi asla ama asla başka bir tanıtım yazısı için kullanmayın.

Umarım bu yazımdan fayda sağlayacak bilgiler elde etmiş olursunuz. Saat sabahın 05:40’i sanırsam yazının bazı kısımlarında kelime tekrarlarını sık yaptım ancak daha anlaşılabilir olması için başka yol bulamadım.

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Bu yazı için Yorum Yapılmadı Konu “Satış ortağı programları”

Trackbacks/Pingbacks

  1. İçerik Pazarlama (Content Marketing) Hakkında Herşey #! | iLyaS ALÇOK #! - […] kraldır. İçerik pazarlama için ise içeriğin katma değer sağlaması en önemli unsurdur. Satış ortağı programları konu başlıklı yazımda katma değer sağlayacak…

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir