SEO Stratejileri Uzmanı

SEO Stratejileri Uzmanı

Merhaba; Bir önceki SEO Uzmanı konu başlıklı yazımda bir kişinin SEO Uzmanı olabilmesi için gerekli kriterleri tamamen kendi fikirlerime ve düşüncelerime dayanarak sizlere aktarmıştım. SEO Uzmanı konu başlıklı yazımda ana 4 kriterden bahsetmiş ve bu 4 kriterin kısa açıklamalarını sizlere aktarmıştım. Bu yazımızda ise bu 4 ana kriterden en önemlileri olan SEO Stratejileri Uzmanı kişinin kriterlerini dilimin döndüğünce tamamen kendi fikir ve düşünceleri yazacağım.

SEO Stratejileri Uzmanı yapmış olduğu işleri göz önünde bulundurduğumuzda bir çok alanda çalışmalar yaptığını ve bu çalışmaların ne kadar önemli olduğunu görmek mümkün. SEO Stratejileri Uzmanı için yapmış olduğum kısa tanımı bir kez daha hatırlayalım.


SEO Stratejileri Uzmanı

SEO Stratejileri Uzmanı

SEO Hizmeti Sağlayıcıları arasında en önemli olan kişidir. Bu kişi ayrıca SEO Danışmanlığı ve SEO Analizi hizmetleri de verebilmektedir. Gelişen arama motoru algoritmalarına en uygun stratejileri tüm sektörler ve anahtar kelimeler için geliştirebilir ve uygun olan stratejiye göre çalışmaların haritasını çizebilir.

Her sektör/anahtar kelime ve içerik sağlayıcı site için izlenilmesi gereken SEO Stratejisi birbirinden farklıdır. Bir firmanın on-yirmi sayfalık bir sitesi için uygulanacak strateji ile yüzlerce sayfası olan ve her gün güncellenen bir sitenin izlemesi gereken strateji birbirinden farklıdır. E-Ticaret sitelerinin izlemesi gereken strateji ise bam başkadır.

SEO Stratejisi bir yerde bulunmaz ancak geliştirilir ve üretilir. Çok ciddi SEO Stratejileri forum sitelerinde paylaşılmaz, uzun emekler, analizler ve denemeler sonucunda ortaya çıkar. Bu yüzden SEO Stratejileri Uzmanı kişi kapalı kutu gibidir. Aynı zaman da Backlink Uzmanı ve İçerik Uzmanı kişiye yol göstericidir.


Bu kısa tanımda yer alan 3 paragrafı şimdi daha detaylı ve anlaşılabilir bir dil ile sizlere aktarmaya çalışacağım.

SEO Stratejileri Uzmanı için SEO Analizi hizmetleri verebilir demiştim. Analiz evet! Analiz SEO için oldukça önemli bir aşamadır. Bu analiz işlemleri mevcut sitenin analizi, anahtar kelimelerin analizi, rakiplerin analizi ve sektörün analizi işlemlerini içinde bulundurur. Tüm analizleri yaptıktan sonra izlenilmesi gerek Stratejiyi oluşturur, süreci ve yapılması gereken işlem sırasını müşteriye aktarır. Böylece SEO Danışmanlığı görevini de yapmış olur. Yapılacak olan Site içi optimizasyon, içerik geliştirme ve dış bağlantı hizmetlerinin nasıl, ne kadar olması gerektiğini müşteriye aktaran kişi olduğundan, yapılacak olan SEO çalışmasının ücretini belirlemekte SEO Stratejileri Uzmanı kişinin görevidir.

İkinci paragrafta her sektör/anahtar kelime için izlenilmesi gereken SEO Stratejisi birbirinden farklıdır demiştim. Mevcut yapılan SEO çalışmalarına baktığımda en çok hatanın bu konu üzerinde yapıldığı görmek beni derinden üzmekte. Sürekli güncellenen sitelerin içeriklerinin geniş olmasının sebebi ile izlenilmesi gereken Strateji çok önemlidir. Çalışmaların ağırlığını kategorilere mi? Etiketlere mi? Sabit alt sayfalara mı? Ana sayfaya mı? yapılacağının tespitini yapmak önemli bir işlemdir. Yine bir firma sitesinin web sitesi güncel değildir ve çok fazla sayfa sayısına sahip değildir. Kategorileri, etiketleri yoktur. Menüleri ve alt menüleri vardır. Bu tarzda ki sitelerin SEO Çalışmaları çok risklidir, ciddi hassasiyet ve doğallık isteyen çalışmalardır. Bu tarz sitelerin yapısı çok iyi analiz edilmeli, anahtar kelime rekabeti, rakiplerin sıralaması, rakip sitelerin analizleri, rakip sitelerin SEO Çalışmalarının analizlerinin iyi bir şekilde yapılması gerekmektedir. Son olarak E-Ticaret siteleri kaldı. E-Ticaret sitelerinin arama motoru sıralamalarında iyi yerlerde olması kadar, izlemesi gereken Reklam stratejisi de önemlidir. Yine E-Ticaret sitelerinin dış bağlantı çeşitliliği mutlak suretle Google‘nin Satış Ortağı Programları yönergesine uyumlu olmak zorundadır. Aksi taktirde binlerce TL yatırım ile oluşturulmuş olan bir E-Ticaret sitesinin geri dönüşü çok zor olan sonuçlara sürüklenebilir.

Son olarak üçüncü paragrafı ele alayım. SEO Stratejileri Uzmanı, Arama motorları ile uyumlu, yönergelere ve algoritmalara tam uyumlu stratejiler üretmek zorundadır. Bu Stratejiler basit ve kısa sürede oluşturulacak bir durum değildir. Yönergeleri iyi anlayıp kavrayabilmeli, algoritmaların çalışma mantığını çözebilmeli, rekabeti yüksek anahtar kelimede ki ilk 10 sitenin analizlerini yapıp sıralamalarda ki farklılığa sebep olan ipuçlarını araştırır. Akabinde tüm bu bilgi birikimini kobay olarak oluşturmuş olduğu siteler üzerinde dener. Olumlu sonuçlar aldığında ise bu Stratejinin gizliliğini koruması için çalışmalar yapar. Aksi taktirde uzun emekler sonucunda oluşturmuş olduğu Strateji rakipleri tarafından öğrenilebilir. Bu sebepten çok ciddi Stratejiler bir yerlerde açıklanmaz, forum sitelerinde yada blog sitelerin paylaşılmaz.

Birazda kendimden örnekler vermek istiyorum. 🙂 Aklıma yeni bir fikir geldiğinde asla bunu aklımdan geçen bir fikir olarak bırakmam. O an bilgisayar başında isem ve ilgilenmem gereken başka işlerim yok ise küçük çaplı bir araştırmasını yaparım. İlgilenmem gereken başka işler var ise, bu fikirlerimi topladığım bir mail adresi var hemen o adrese mail atarım. Bilgisayar başında değil isem Telefonumu açar telefonuma not alır veya yine mail atarım. Boş vakitlerimin çoğunluğunu bu mail adresine göndermiş olduğum daha önceden aklıma gelen konuların geniş araştırmasını yapmakla geçiririm. SEO Stratejileri Uzmanı olabilme yolunda bu kadar vakit harcamama rağmen kendi fikrimce SEO Stratejileri Uzmanı %’mi %85 olarak görmekteyim. 🙂 Diğer Uzmanlık alanları için ise kendimce belirlediğim yüzde grafiği aşağıdadır.

SEO Bilgilerim ( %66,25 SEO Uzmanı )

SEO Bilgilerim ( %66,25 SEO Uzmanı )

Umarım bu yazım mevcut bilgilerinize katma değer sağlayacak bir yazı olmuştur. Yorumlarınızı ve sorularınızı her zaman okumaktan ve yanıtlamaktan mutluluk duyacağımı belirtmek isterim.

Etiketler: , , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir