Seo Stratejileri ve Teknikleri

Seo Stratejileri ve Teknikleri

Merhaba; Haşem Web Tasarım firması ile ortak SEO çalışmaları sürdürmeye başladıktan sonra seo.hasem.com.tr de SEO üzerine belirli başlıklar altında hem müşterilerimizi hemde takipçilerimizi bilgilendirmek adına yazılar yazmaktayım. Bu yazım ise uzun soluklu ve sürekli güncellenecek olan bir yazı olacaktır. Konumuz ise kendinize ait SEO Stratejileri ve SEO Teknikleri geliştirme üzerine olacaktır. Ancak konunun başında belirtmek isterim bu yazı da Strateji veya Teknik vermeyeceğim. Sadece kendiniz, kendinize özgün nasıl SEO Stratejileri ve SEO Teknikleri geliştirebilirsiniz bu konuda sizlere bilgiler ve küçük ip uçları vereceğim ve bu yazımda gizli bir kaç teknik vermiş olacağım bu SEO tekniklerini görebilmek size kalmaktadır.

SEO Stratejileri ve Teknikleri

SEO Stratejileri ve Teknikleri

Konumuza giriş yapalım o halde. Tüm herkesin bildiği ve uyguladığı Arama motorlarının olumlu karşıladığı belli başlı SEO Teknikleri vardır. Bu teknikleri hepimiz Google amcaya sorduğumuz da bize onlarca hatta yüzlerce sonuç çıkarmaktadır. Ancak bu yüzlerce sayfayı okusanız dahi farklı ve özel bir teknik veya strateji bulamazsınız. Nedeni ise; hiçbir Freelance SEO Uzmanı güçlü SEO Stratejileri ve SEO Teknikleri hakkında rakiplerine bilgi vermez. Güçlü etki sağlayacak Teknik ve Stratejiler tamamen deneme yanılma yöntemi ile elde edilebilecek bilgi ve tecrübelerdir. Bu bilgileri ise kimse ile paylaşmak istemezler çünkü rakiplerinden bir adım önde olmak isterler.

Herkes tarafından bilinen teknikler şunlardır;

  • Hatasız tasarım ve kodlama.
  • Anahtar kelimenize uygun site başlığı. (title)
  • Meta anahtar kelime uzunluğu. (keywords)
  • Meta açıklama uzunluğu. (description)
  • H (Heading Tags) Etiketleri kullanımı.
  • Site içi Bağlantılar. (iç linkler)
  • Site dışına verilen bağlantılar. (dış linkler)
  • İçerik vurgulamak. (Biçim Etiketleri)
  • Site içi görsel yoğunluk. (resim dosyaları)
  • Favicon kullanımı.
  • İndex sayınız.

Yukarıda yazan tüm başlıkların hepsi birer SEO Teknikleridir. Bu teknikler en çok kullanılan ve mutlak kullanılması gereken tekniklerdir. Şimdi bu yazımda teker teker bu tekniklerin ne işe yaradığınız yazmanın bir anlamı olduğunu düşünmüyorum. Google amcaya sorarsanız onlarda yüzlerce yerde cevabını bulabilirsiniz ve tüm sonuçlarda hemen hemen aynı bilgilere ulaşabilirsiniz. SEO Teknikleri belirli başlı yapılması gereken ve hemen hemen her yerde bulabileceğiniz bilgilerdir. Ancak iş SEO Stratejileri konusuna gelince ciddi derece de etki sağlayabilecek strateji bulmak nerede ise imkansızdır.

Yazımıza şimdilik ara vermeden önce şunu sizlere söylemek isterim. Yukarıda ki tekniklerin tamamını kullanarak bir web sitesi yaptınız veya yaptırdınız hemen dış bağlantı (backlink) alarak çalışmalarınıza başlamayın. Yazımın devamında yazacaklarımı uyguladıktan sonra bu dış bağlantı alma çeşitlerinin arasından size uygun olan yollar ile başlayabilirsiniz.

SEO Teknikleri ve SEO Stratejileri üzerine yazdığım bu yazım konumuzun başında da belirttiğim üzere uzun soluklu olacaktır. Şimdilik yazacaklarım bu kadar fırsatını bulduğum ilk anda devam edeceğim.


1. Güncelleme 07.10.2013 – Pazartesi

Bu yazıma başladığımda birinci hedefim olarak bu yazının anahtar kelimeleri olan SEO Stratejileri ve SEO Teknikleri aramalarında birinci sayfada iyi bir sıralamaya sahip olmak idi. Yazımın devamın da izlediğim yol ve izleyeceğim yol ile ilgili bilgileri sizlerle paylaşacağım.

SEO Teknikleri ile konumuza giriş yapalım. Yukarıda maddeler halinde yazdığım teknikleri teker teker bilgim dahilinde sizlere açıklayayım ve önerilerimi sizlere sunayım.

  • Hatasız tasarım ve kodlama

Günümüz web teknolojilerine baktığımızda ilk teknik olan hatasız tasarım ve tasarım profesyonel ellerden çıktığı zaman artık mümkün. Google ve diğer arama motorları sitemizi bizim gördüğümüz gibi görmez, kod olarak görür ve biz insanlar gibi soldan sağa yukarıdan aşağıya olacak şekilde tarama yapar. Bu durumu göz önünde bulundurduğumuz da tasarımın şu şekilde olmalı. Üst kısımda header ve header menüleri hemen altında içeriklerin bulunacağı kısım ve sağ tarafta kategori veya ürün menüleri. Klasik wordpress mantığı da denilebilir. Kodlama kısmına gelecek olursak, gelişmiş web teknolojileri kullanılmalı bunlar nedir; Xhtml, Html5, CSS, JavaScript. 2000’li yılların başında kullanılan flash artık kesinlikle kullanılmamalıdır, reklam vb. işlemler için olsa dahi kullanılmasını önermemekteyim. Buna ek olarak table etiketi asla kullanılmamalı bunun yerine div etiketi kullanılmalı, hâl böyle olunca yazılım için php kullanmak en mantıklı şeçimdir.

  • Anahtar kelimenize uygun site başlığı. (title)
  • Meta açıklama uzunluğu. (description)
  • Meta anahtar kelime uzunluğu. (keywords)

Yukarıdaki üç özellik SEO Teknikleri içinde birbiri ile bağlantılı olan ve en önemli olan tekniklerdir. Anahtar kelimeniz internet üzerindeki tükkanınızın tabelasıdır ve tüm dikkatler bu özelliklerin üzerindedir. Sitenizin anahtar kelimelerine uygun site başlığı seçmek sitenizin içeriğinin o kelimeler ile dolu bir site olduğunu göstermektedir. Ancak bu durumda şunu yapmayın. Anahtar kelimenizi “gözlük” olarak varsayalım. Gözlük | Bayan Gözlüğü | Erkek Gözlüğü | Güneş Gözlüğü | Gözlük Modelleri | Gözlük Markaları | Gözlük Fiyatları | Gözlük … | Gözlük … | … … … Tekrarlanan anahtar kelimeler arama motorları tarafından iticidir ve site başlığının bir karakter sınırı vardır. Site başlığınız asla 60 karakterden uzun olmamalıdır. Bu durumda site başlığınız söyle olabilir. Bay ve Bayan Gözlük Modelleri | Güneş Gözlüğü Markaları olması yeterlidir.

Sitenizin açıklama kısmını anahtar kelime havuzu gibi asla kullanmayın. Bu kısım SEO Teknikleri açısından en az site başlığınız kadar önemlidir ve 160 karakterden uzun olmamalıdır. İki veya üç kelimelik bir cümle ile burada anahtar kelimelerinizi kullanmanız yeterli olacaktır. Bu duruma örnek vermek gerekir ise; Sitemizde bay ve bayan gözlük çeşitleri yer almaktadır. Güneş gözlüğü markaları ve modelleri hakkında görsel resimler ve fiyat aralıkları hakkında bilgi verir. Burada yazdığımız iki cümlelik açıklama da nerede ise tüm anahtar kelimelerimizi kullandık. Herhangi bir aramada sonuçlarda çıktığımız da hem title de kalın görünecek hemde altında yer alan açıklama kısmında.

Keywords yani arama motorları sonuçlarında görünmeyen ancak sitemizin kodlama yapısında arama motorlarına sitemizin hangi içerikleri barındırdığı gösteren meta tag dır. Bu kısım ise 250 karakteri aşmayacak şekilde bizim için önemli olan anahtar kelime ve varyonyonlarından oluşmalıdır. Bu nasıl olur diyecek olursanız yine bir örnek ile sizlere açıklayayım. gözlük, gözlük modelleri, gözlük markaları, bayan gözlüğü, erkek gözlüğü, rayban gözlükleri, adidas gözlükleri, carrera gözlük modelleri, polo gözlük modelleri, rayban bayan gözlükleri, adidas erkek gözlük modelleri, güneş gözlükleri, 2013 gözlük modelleri bu şekilde yapacağınız anahtar kelime varyasyonları ile keywords meta tag kısmınıda tamamlamış oluyoruz.

İlk fırsatta kalan temel SEO Teknikleri maddelerini tamamlamak için yazıma devam edeceğim. Temel tekniklerden sonra ise SEO Stratejileri üzerine bir hayli uzun bir yazı ile sizlerle olacağım.

Etiketler: , , , , ,

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir