SEO’ya Uyumlu Site Başlığı (Title)

SEO’ya Uyumlu Site Başlığı (Title)

Temel SEO Teknikleri üzerine yazdığım 2. yazı olan SEO’ya Uyumlu Site Başlığı (Title)‘de sitenizin başlığının nasıl olması gerektiğini ve önemini sizlere aktaracağım.
Sitenizin Meta Tag etiketleri arasında en önemlisi olan title etiketi hem arama motorları için hemde sitenize arama motorları üzerinden gelecek olan ziyaretçi için büyük önem taşımaktadır.

  • Title Nedir?

Bir çok kaynakta sitenizin başlığı olarak yazılsa da durum böyle değildir. Title Web sitenizin sayfalarının başlığıdır, web sitenizin her sayfası için kullanılan ve bunların hepsinin o sayfaya uygun olarak yazılması gerekmektedir.

  • Title Önemi?

Title web sitenizin sayfalarının başlığı olduğuna göre bu özelliği her sayfanız için ayrı ayrı kullanmalısınız. Anasayfa, Hakkımızda, Referanslarımız, Ürünlerimiz, İletişim gibi sayfalarınızın her biri için ayrı ayrı title kullanılmalıdır. Bu hem arama motorları için sitenizin içeriğini anlaması hemde arama motorları üzerinden sitenize gelecek olan ziyaretçiler için yol gösterici bir özelliktir. Tüm sayfalarınız için aynı title kullanmak SEO için olumsuz bir etkidir.

  • Arama Motorlarında ve Tarayıcılarda Sitenizin Title Görünümü

Her sayfa için ayrı title kullanılmasının hem arama motorları için hemde sitenizi ziyaret edecek kullanıcılar için önemli olduğunu yukarıda sizlere aktarmıştım. Şimdi ise Title etiketinin arama motorlarında ve tarayıcılar da nasıl göründüğünü sizlere resimli olarak göstereyim.

Google Title

Google Title

Google iLyaS ALCOK iletişim Title

Google iLyaS ALCOK iletişim Title

Yukarıda Google‘de yapılan iki farklı sorgunun sonuçlarının ekran görüntüsünü ekledim. 1.si “iLyaS ALÇOK” araması için, 2.si ile “iLyaS ALÇOK iletişim” araması için. Görüldüğü üzere 1. resimde sitemin ana sayfasının başlığı Google‘de görünümünü kırmızı çerçeve içine aldım. 2. resimde ile sitemin alt sayfalarından birisi olan iletişim sayfamın Google sonuçlarındaki ekran görüntüsüdür. Burada Google kullanıcılara en iyi sonuçu verebilmek adına sitemin başlıklarını kullanmaktadır. 1. sorguda adım ile arama yapıldığında sitemin ana sayfasını gösterirken 2. sorguda iletişim bilgilerimin yer aldığı sayfanın sonuçlarını göstermektedir, bu sayede kullanıcı istediği sonuca daha hızlı ulaşmaktadır.

Anasayfa Title ( Firefox )

Anasayfa Title ( Firefox )

İletisim Title ( Firefox )

İletisim Title ( Firefox )

Yukarıda ise Firefox tarayıcısında sayfa başlıklarının nasıl göründüğünü kırmızı çerçeve içine aldım.

  • SEO için Title Önemi?

Title SEO için neden çok önemli biraz da onun üzerinde duralım. Arama motorları, arama sorgusu sonucu sayfalarında bir web sayfasının 2 meta etiketini kullanıcılarına aktarır. Bunun 1.si ve en önemli olana Title, 2.si ise sayfanın açıklama kısmını içeren Description meta etiketidir. Description meta etiketinin kullanımını sizlere bir sonraki yazımda detayları ile anlatacağım. Sitemizin her sayfası için ayrı Title kullanımının önemi işte burada karşımıza çıkmaktadır. Kullanıcılar Google ve benzeri arama motorlarına ihtiyaçları olan sorguyu yaparlar ve çıkan sonuçlardan ihtiyaçlarını temin ederler. Sitemizin her sayfası için sayfa içeriğine uygun olarak yazılmış olan Title sayesinde o sayfaya ihtiyaç duyan kullanıcıların dikkatini daha kolay çekmesini sağlar. Bunları örnekler ile sizlere aşağıda aktarayım böylece SEO için Title önemini daha iyi anlamış olursunuz.

Freelance SEO Uzmanı ( Google Arama Sorgusu Sonucu )

Freelance SEO Uzmanı ( Google Arama Sorgusu Sonucu )

Yukarıdaki resim de sitemde ki “Freelance SEO Uzmanı” konu başlıklı yazımın Google‘de ki “Freelance SEO Uzmanı” ile yapılan aramada çıkan sonuçtaki ekran görüntüsüdür. Görüldüğü üzere yapılan arama ile tam uyumlu bir başlık seçimi yapmışım ve arama sorgusu ile tam uyumlu olduğundan kalın ve koyu renkte Google bunu sorgu yapan kişiye göstermektedir. Eğer ben bu sayfa için ayrı bir title kullanmayıp Anasayfa da kullandığım title‘yi kullansa idim bu kadar dikkat çekici olmaz ve hatta Google‘de 1. sırada çıkma ihtimali çok daha düşük olurdu…

Arama Motoru Optimizasyonu Semineri ( Google Arama Sorgusu Sonucu )

Arama Motoru Optimizasyonu Semineri ( Google Arama Sorgusu Sonucu )

Yukarıda ki resimde ise “Arama Motoru Optimizasyonu Semineri” ile yapılan sorgu sonucunun ekran görüntüsüdür. Adwords reklamlarını saymaz isek 3. sırada yer almakta. Yazımın içerisi arama yapılan sorgu sonucu ile birebir alakalı olduğundan ve title seçimi de sayfanın içeriğine tam uyumlu tercih ettiğimden 3. sırada olmasına rağmen daha fazla dikkat çekmektedir. Ekstra olarak o sayfanın url‘sini sayfa ile tam uyumlu olması ve yazar kişinin resminin yer alması da bu dikkat çekiciliği arttırmaktadır. Sef link ve yazar resminin görünmesi ile igili yazılarımı ilerleyen zamanlarda sizlere aktaracağım.

Böylece Site Bağlığının ( Title ) SEO için neden önemli olduğu hakkında ki yazımızı bitirmiş oluyorum. Umarım okuyucularıma fayda sağlayacak bir yazı olmuştur.

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Bir Yorum Yapıldı Konu “SEO’ya Uyumlu Site Başlığı (Title)”

  1. ali diyor ki:

    emeğinize sağlık. açıklayıcı olmuş

Yorum Yap, Fikrini Paylaş

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir